اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

گوشیدان یک منبع اطلاعاتی درباره بروزترین و محبوبترین گوشی ها و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار میگیرد است که هدف اصلی آن بالا بردن سطح اطلاعات عمومی شما در زمینه تکنولوژی و فناوری است. شما عزیزان با استفاده از مطالبی که برایتان جمع آوری میکنیم میتوانید در خرید گوشی و ... بهتر عمل کنید و با اطلاعات کافی به تهیه محصول مورد نظر خود بپردازید.
طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹ ب.ظ

کدام گوشی شیائومی ارزش خرید دارد؟

 

 

در سال های اخیر نام برند شیائومی را در کنار سایر برند های معروف و پر طرفدار می شنوید. این گوشی تازه نفس با سبکی خاص وارد بازار موبایل شد و در حال حاضر می توان گفت تبدیل به یک رقیب بسیار سرسخت برای سایر ابر قدرت های گوشی شده است. رفته رفته شرکت شیائومی توانست همواره با کیفیت های عالی قیمت را نیز مناسب و به صرفه در نظر بگیرد و همین امر باعث شده که امروز از هر 10 نفر تقریبا 6 نفر دارای گوشی شیائومی باشند. در ادامه قصد داریم شما را با گوشی هایی از برند شیائومی که ارزش خرید بیشتری دارند آشنا کنیم.

 

گوشی شیائومی مدل Xiaomi Mi 11 Ultra

 

می 11 اولترا جدیدترین و قدرتمندترین پرچمدار شیائومی است که همانند مدل‌های معمولی و پرو از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 888 استفاده می‌کند و یک دوربین فوق العاده قدرتمند را هم در پشت بدنه خود گنجانده است. دوربین سه‌گانه این گوشی به واسطه یک سنسور 50 مگاپیکسلی و دو سنسور کمکی 48 مگاپیکسلی، عملکرد فوق العاده داشته و قادر به بزرگنمایی اپتیکال 120 برابری می‌باشد. همچنین نمایشگر کوچکی که در کنار لنزهای دوربین پشتی تعبیه شده، سلفی گرفتن با این دوربین را بسیار راحت‌تر کرده است.

طراحی بدنه می 11 اولترا یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن است و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. لبه‌های منحنی و نمایشگر بدون حاشیه این گوشی در قسمت جلوی بدنه و البته طراحی چشم‌نواز دوربین پشتی باعث شده تا می 11 اولترا در سال 2021 در بین زیباترین گوشی‌ها جای بگیرد. حافظه رم این مدل از بین دو گزینه 8 و 12 گیگابایتی قابل انتخاب است و شیائومی ترجیح داده تا گزینه‌های معقولی را پیش روی مخاطب قرار دهد. میزان فضای ذخیره‌سازی نیز 256 و یا 512 گیگابایت است که البته فقدان شیار کارت حافظه در اینجا کمی کار را سخت کرده و در هنگام خرید باید دقت کافی را داشته باشید. در مجموع، می 11 اولترا قدرتمندترین پرچمدار حال حاضر شیائومی و یکی از برترین گوشی‌های عرضه شده در سال 2021 است که مطمئناً ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

 

نکات مثبت

  • طراحی منحنی و فوق العاده زیبای بدنه
  • طول عمر خوب باتری و سرعت شارژ خیره کننده آن

 

نکات منفی

  • عدم برخورداری از لنز تله فوتو
  • داغ شدن نسبی گوشی در هنگام اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین

 

گوشی شیائومی مدل Xiaomi Mi 11

 

شیائومی می 11 جدیدترین گوشی پرچمدار شیائومی است که اخیراً نسخه گلوبال آن معرفی شده و برای عرضه در ماه مارس برنامه‌ریزی گردیده است. این گوشی لقب اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 888 را با خود یدک می‌کشد و از سخت افزار قدرتمندی بهره می‌برد. با اینکه در کشور چین مدلی از این گوشی با 12 گیگابایت رم عرضه شده اما نسخه گلوبال در هر دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی خود دارای 8 گیگابایت حافظه رم است که البته چندان هم بد نیست و شاید به بیشتر از این مقدار واقعاً نیازی نباشد.

طراحی می 11 به خصوص در قسمت جلوی بدنه هیچ تفاوت خاصی با مدل قبلی یعنی می 10 ندارد،‌ اما شکل دوربین پشتی این دو گوشی را از هم متمایز می‌کند. جزیره دوربین در می 11 بسیار زیباتر و مدرن‌تر طراحی شده و به جای چینش عمودی لنزها،‌ دوربین به صورت مربعی طراحی شده است. اسکنر اثر انگشت این مدل هم که در زیر صفحه نمایش قرار گرفته، یک قابلیت اضافی به همراه دارد که آن هم امکان تشخیص ضربان قلب است. و در انتها نباید کیفیت بالای نمایشگر می 11 را فراموش کنیم که از نوع امولد در اندازه 6.81 اینچی بوده و دارای وضوح تصویری +QHD و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی است.

 

نکات مثبت

  • قیمت بسیار مناسب در مقایسه با سایر پرچمدارها
  • سرعت شارژ بالای باتری

 

نکات منفی

  • عدم بزرگنمایی اپتیکال
  • فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون

 

بیشتر بخوانیم:

معرفی محبوب ترین تبلت های شیائومی

بررسی گوشی شیائومی پوکو M3

معرفی بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2021

معرفی بهترین گوشی های نوکیا

معرفی بهترین گوشی های هواوی

بررسی گوشی شیائومی پوکو M3

گوشی شیائومی 12، جدید ترین گوشی Xiaomiدر سال 2022!

گوشی شیائومی مدل Xiaomi Poco X3 NFC

 

پوکو ایکس 3 NFC‌ یک گوشی فوق العاده خوش قیمت است که رقبای زیادی در بین محصولات سری شیائومی می یا ردمی ندارد. توجه اصلی تولید کنندگان این گوشی پایین آوردن قیمت تمام شده در عین حفظ قدرت پردازشی بوده است. بنابراین اگر به دنبال گوشی هوشمندی با کارایی بالا،‌ صفحه نمایش باکیفیت و طول عمر بالای باتری هستید و البته نمی‌خواهید هزینه بالایی برای خرید یک مدل پرچمدار صرف کنید،‌ شیائومی پوکو ایکس 3 NFC‌ یک گزینه ایده‌آل برایتان خواهد بود.

البته نمی‌توان گفت کاهش قیمت هیچ تبعاتی نداشته است. به عنوان مثال،‌ دوربین این گوشی در مقایسه با سایر محصولات هم رده خود ممکن است کمی ضعیف به نظر یرسد یا ابعاد بزرگ بدنه برای برخی کاربران خوشایند نباشد. اما با احتساب تمام این موارد، اگر نگوییم پوکو ایکس 3 NFC‌ بهترین گوشی مقرون به صرفه بازار است، حتماً یکی از بهترین‌ها خواهد بود.

 

نکات مثبت

  • صفحه نمایش فوق العاده 120 هرتزی
  • طول عمر بالای باتری

 

نکات منفی

  • دوربین نه چندان قدرتمند
  • ابعاد بزرگ بدنه

 

گوشی شیائومی مدل Xiaomi Mi 10 Pro

 

تا قبل از اینکه شیائومی می 11 معرفی شود،‌ می 10 پرو رده بالاترین و قدرتمندترین گوشی شیائومی بود. این گوشی با تراشه اسنپدراگون 865 عرضه شد که سال گذشته پرچمدار پردازنده‌های کوالکام بود. همچنین دوربین پشتی 108 مگاپیکسلی،‌ نمایشگر با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز و شارژ سریع 50 وات از شیائومی می 11 یک پرچمدار واقعی ساخته‌اند.

مهمترین ایرادی که می‌توان به می 10 پرو گرفت،‌ قیمت بالای آن است. این گوشی تقریباً دو برابر می نوت 10 قیمت دارد،‌ اما اختلاف سخت افزاری این دو مدل در حدی نیست که بتواند این اختلاف قیمت را توجیه کند. علاوه بر این،‌ برخی مشکلات نرم افزاری هم گاه و بی‌گاه مشاهده می‌شوند که می‌توانند به تجربه کاربری لطمه بزنند. و البته سنسور اثر انگشت هم کمی کند به نظر می‌رسد.

 

نکات مثبت

  • شارژ سریع
  • بلندگوهای باکیفیت

نکات منفی

  • برخی مشکلات نرم افزاری
  • قیمت بالا

 

گوشی شیائومی مدل Xiaomi Mi Note 10

 

شیائومی می نوت 10 از زمان عرضه خود همواره جزو بهترین گوشی‌های شیائومی بوده و در لیست‌های مختلف از برترین‌ها جای داشته است. اکنون نیز با گذشت بیش از یکسال،‌ قیمت این مدل تا حد زیادی پایین آمده و می‌توان با مناسب‌ترین قیمت آن را تهیه کرد. بنابراین اگر فناوری‌های روز دنیا مانند پردازنده اسنپدراگون 888 یا بزرگنمایی عجیب و غریب دوربین برایتان اهمیت زیادی ندارد،‌ می نوت 10 می‌تواند یک گزینه ایده‌آل باشد.

به جز پردازنده میان‌رده اسنپدراگون 730G این گوشی در دیگر بخش‌ها، به خصوص دوربین، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و چیزی از اغلب پرچمدارهای امروزی کم ندارد. از لحاظ طراحی ظاهری هم می نوت 10 با وجود نمایشگر خمیده‌ای که دارد،‌ بسیار زیبا و خوش دست بوده و می‌تواند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. سنسور اثر انگشت این مدل در زیر نمایشگر آن قرار دارد و از نوع اپتیکال است.

 

نکات مثبت

  • دوربین قوی با قابلیت‌های فراوان
  • صفحه نمایش باکیفیت

 

نکات منفی

  • پردازنده ضعیف
  • برخی مشکلات در اتصال بلوتوث

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.

https://meghdadit.com/productlist/mobile/xiaomi-phone/

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی