اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

گوشیدان یک منبع اطلاعاتی درباره بروزترین و محبوبترین گوشی ها و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار میگیرد است که هدف اصلی آن بالا بردن سطح اطلاعات عمومی شما در زمینه تکنولوژی و فناوری است. شما عزیزان با استفاده از مطالبی که برایتان جمع آوری میکنیم میتوانید در خرید گوشی و ... بهتر عمل کنید و با اطلاعات کافی به تهیه محصول مورد نظر خود بپردازید.
طبقه بندی موضوعی

تفاوت کارت گرافیک انویدیا و AMD

دو شرکت انویدیا و AMD از همان سال های آغازین که شروع به فعالیت کردند تا به الان  همیشه باهم در حال رقابت بودند و هردوی آن ها جزو بهترین تولید کنندگان کارت های گرافیکی قدرتمند هستند.
در ادامه قصد داریم هردوی این برند ها را با یک دیگر مقایسه کنیم پس در صورتی که به دنبال پاسخ سوال "کارت گرافیک AMD با انویدیا چه تفاوتی باهم دارند؟" پس تا پایان این مطلب با گوشیدان همراه باشید... .

کارت گرافیک AMD با انویدیا چه تفاوتی باهم دارند؟

قبل از پرداختن به جزئیات، بیایید کمی با گرافیک‌های این دو شرکت آشنا شویم. هر دو این شرکت‌ها نسل‌های جدید کارت گرافیک خود را در سال ۲۰۲۰ عرضه کردند. انویدیا در حال حاضر گرافیک‌ها سری RTX 30 را می‌فروشد و AMD نیز محصولات سری RX 6000  را به دست خریداران می‌رساند. مطمئنا سال آینده باید منتظر پردازنده‌های گرافیکی RTX 40 و RX 70000 باشیم. در ادامه جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ انویدیا براساس قدرت خام، فهرست شده‌اند:

  • RTX 3090
  • RTX 3080 Ti
  • RTX 3080
  • RTX 3070 Ti
  • RTX 3070
  • RTX 3060 Ti
  • RTX 3060

بیشتر بخوانیم:

بررسی و مشخصات کارت گرافیک RTX TUF 3060

معرفی 3 کارت گرافیکی که برای گیمر ها پیشنهاد می شود!

معرفی بهترین کارت گرافیک ها برای گیمر ها

همه چیز درباره کارت گرافیک RTX 3070

ویژگی کارت های گرافیک ایسوس

 

AMD مجموعه مشابهی از پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ دارد و در ادامه جدیدترین کارت‌های گرافیک این شرکت براساس قدرت خام فهرست شده‌اند:

  • RX 6900 XT
  • RX 6800 XT
  • RX 6800
  • RX 6700 XT
  • RX 6600 XT
  • RX 6600

درست است که در فهرست‌های بالا ما کارت‌ها را براساس عملکرد رتبه‌بندی کرده‌ایم؛ اما این بدان معنی نیست که حتما باید بهترین کارت گرافیک را انتخاب کنید. به عنوان مثال، RTX 3090 قدرتمندترین گرافیک موجود در خط تولید انویدیا روی کاغذ است؛ اما مقدار زیادی از این قدرت کارهای گرافیکی سنگین مانند مدلسازی و رندر سه‌بعدی خودش را نشان می‌دهد. در طرف دیگر، RX 6900 XT از AMD قرار دارد که قوی‌ترین گرافیک این شرکت است؛ اما RX 6900 XT به همان اندازه در هنگام بازی خوب عمل می‌کند. 
این‌ها جدیدترین گرافیک‌های انویدیا و AMD هستند؛ اما نباید کارت‌های نسل‌های قبلی را هم فراموش کنید. ما در مطلب تفاوت کارت گرافیک انویدیا و AMD توصیه می‌کنیم که از قطعات نسل فعلی یا آخرین نسل استفاده کنید و در طول مطلب دلیل آن را توضیح خواهیم داد؛ اما اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، دو نسل گذشته کارت‌های AMD بسیار بهتر از نسل‌های قبلی بوده‌اند و دو نسل آخر کارت‌های انویدیا به برخی قابلیت‌های حیاتی مخصوص بازی دسترسی دارند.

تفاوت در عملکرد AMD با انویدیا

انویدیا سال‌ها پیشتاز بازار در عملکرد پردازنده‌های گرافیکی بوده است؛ اما AMD نیز اعتبار خاصی برای خودش دست و پا کرده است. با اینکه پردازنده‌های گرافیکی انویدیا در مجموع عملکرد بهتری دارند؛ اما فاصله این دو شرکت به شرت کمتر از گذشته شده است و در برخی موارد، گرافیک‌های AMD حتی از انویدیا نیز قوی‌تر عمل می‌کنند.
کارت‌های RTX 3060، RX 6600 و RX 6600 XT ارزان‌ترین گرافیک‌های موجود هستند و همگی بازی‌های 1080p را هدف قرار داده‌اند. در رزولوشن 1080p با روشن شدن تنظیمات گرافیکی، RX 6600 از RTX 3060 حدود ۷ درصد عقب می‌ماند. RX 6600 فقط می‌تواند در بازی Assassin’s Creed Valhalla از RTX 3060 عملکرد بهتری داشته باشد.
برای اطلاع از قیمت انواع کارت گرافیک و همچنین خرید کارت گرافیک همین حالا کلیک کنید.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی