اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

گوشیدان یک منبع اطلاعاتی درباره بروزترین و محبوبترین گوشی ها و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار میگیرد است که هدف اصلی آن بالا بردن سطح اطلاعات عمومی شما در زمینه تکنولوژی و فناوری است. شما عزیزان با استفاده از مطالبی که برایتان جمع آوری میکنیم میتوانید در خرید گوشی و ... بهتر عمل کنید و با اطلاعات کافی به تهیه محصول مورد نظر خود بپردازید.
طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۲۹ دی ۱۴۰۰، ۰۲:۵۵ ب.ظ

نقد و بررسی کارت گرافیک RTX 3090

 قطعا شما نیز یکی از طرفداران کارت گرافیک های انویدیا  هستنید و در صورتی که قصد خرید یکی از مدل های آن را دارید ما به شما کارت گرافیک RTX 3090 را پیشنهاد می کنیم، ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که از بین مدل های مختلف آن چرا RTX 3090 را پیشنهاد کردیم، خب در ادامه قصد داریم با نقد و بررسی کارت گرافیک RTX 3090 شما را بیشتر با این مدل آشنا کنیم.

 اگر یک گیمر حرفه ای هستید قطعا نیاز به یک کارت گرافیک حرفه ای نیز دارید که توانایی اجرای برنامه های سنگین با حجم بالا را داشته باشد. گفتنی است که کارت گرافیک RTX 3090 یکی از بهترین کارت گرافیک های برند انویدیا محسوب می شود که نرخ بالایی از فروش را به خود اختصاص داده است. 

طراحی و ساخت کارت گرافیک RTX 3090

برای گرافیست‌هایی که به گیمینگ هم علاقه دارند، یک کارت گرافیک بزرگ ۲/۱۳ اینچی دارای سه فن و سه شکاف به نام کارت گرافیک ام اس آی   GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G وجود دارد. این کارت گرافیک، بعضی از مهم‌ترین مشخصات زیبایی‌شناسانه ام اس آی مثل نوارهای RGB را دارد. تمامی ویژگی‌های RGB نیز با استفاده از نرم‌افزار Dragon Center خود شرکت ام اس آی، قابل کنترل هستند.

در بالای این کارت گرافیک، یک رابط NVLink وجود دارد که به ندرت می‌توانید آن را در سری‌های جدید RTX 30 ببینید. با این حال، بازی‌ها و نرم‌افزارهای معدودی وجود دارند که می‌توانند از قابلیت استفاده از دو کارت گرافیک متصل به هم از طریق NVLink استفاده کنند.

این کارت گرافیک برای تغذیه دای GA102، نیازمند توان مصرفی ۴۲۰ وات است و بنابراین، سه عدد رابط ۸-پینی نیاز دارد. متأسفانه، ام اس آی، بر خلاف Nvidia، آداپتر متناسب با این رابط را همراه با خود کارت گرافیک، به فروش نمی‌رساند. بنابراین، پیش از خرید کارت گرافیک ام اس آی  GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G، مطمئن شوید که PSU سیستم شما از این نوع کانکتور، پشتیبانی می‌کند.

در پشت این کارت گرافیک، پورت‌های معمول در کارت گرافیک‌های سری RTX 30، یعنی سه عدد پورت DisplayPort 1.4b و یک پورت HDMI 2.1 وجود دارد ولی خبری از اتصالات VirtualLink نیست.

چگونگی عملکرد کارت گرافیک RTX 3090

نتایج آزمایش‌های بنچمارک عملکرد کارت گرافیک ام اس آی  GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G نشان می‌دهند که چرا قیمت این پردازنده، خیلی بالا است. این کارت گرافیک، تمامی تست‌های بنچمارک را با موفقیت و بهترین نمرات، پشت سر گذاشته است.

نه تنها گیمرها، بلکه هر متخصص تولید محتوای گرافیکی که در حوزه‌هایی مثل افکت‌های مجازی، مدلسازی ۳ بعدی، طراحی گرافیک یا هر نوع دیگری از تولید محتوای بصری که نیازمند کارت گرافیک بسیار قوی است، کار می‌کند، نمی‌تواند هیچ انتقادی به عملکرد این پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمند، وارد کند.

مشخصات کلی 

کارت گرافیک‌های رده RTX 3090، در همان دسته‌ای قرار می‌گیرند که قبلا کارت گرافیک‌های سری RTX 20 و سپس، سری Titan X در آن قرار می‌گرفتند. تمامی این کارت گرافیک‌ها، قوی‌ترین کارت گرافیک‌های موجود در بازار و برای گیمینگ و دیگر کاربردهای سنگین، عالی هستند، اما قیمت بالایی هم دارند. به علاوه، این کارت گرافیک‌ها، بیشتر از اینکه برای گیمرها مناسب باشند، برای تولیدکنندگان محتواهای گرافیکی و ویدئویی، مناسبند.

در گذشته، کارت گرافیک‌هایی که در این دسته قرار داشتند، بیش از هر چیز دیگری، از VRAM بالاتری در مقایسه با کارت گرافیک‌های رده‌های پایین‌تر برخوردار بودند و این موضوع، در مورد کارت گرافیک ام اس آی  GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G نیز صادق است و مشخصه اصلی آن را می‌توان ۲۴ گیگابایت VRAM دانست. کارت گرافیک‌های سری RTX 3090، در واقع، اولین سری از کارت گرافیک‌های ساخته شده با قابلیت اجرای بازی‌های دارای کیفیت 8K هستند.

این پردازنده گرافیکی، درست همانند سری کارت گرافیک‌های Titan RTX، برای گیمینگ، بسیار عالی است اما Nvidia آن را در دسته کارت گرافیک‌های اختصاصی برای تولید محتوای حرفه‌ای و تجاری، قرار داده است. در ساخت این کارت گرافیک‌ها، به جای تمرکز روی ویژگی‌هایی مثل نورپردازی RGB، بیشتر به توان پردازشی توجه شده است. به عبارت دیگر، می‌توان این کارت گرافیک‌ها را قطعاتی کاملا کاربردی دانست. کارت گرافیک‌های رده RTX 3090 در مقایسه با کارت گرافیک‌های رده QUADRO RTX 8000، مشخصات بسیار بالاتر و عملکرد بسیار قوی‌تری دارند.

نتیجه گیری

در حال حاضر این مدل از کارت گرافیک ام اس آی یکی از بهترین های بازار محسوب می شود که اگر قصد اجرای برنامه های گرافیستی و یا گیمینگ سنگین را دارید قطعا انتخاب کارت گرافیک RTX 3090 انتخاب خوبی محسوب می شود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی