اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

گوشیدان یک منبع اطلاعاتی درباره بروزترین و محبوبترین گوشی ها و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار میگیرد است که هدف اصلی آن بالا بردن سطح اطلاعات عمومی شما در زمینه تکنولوژی و فناوری است. شما عزیزان با استفاده از مطالبی که برایتان جمع آوری میکنیم میتوانید در خرید گوشی و ... بهتر عمل کنید و با اطلاعات کافی به تهیه محصول مورد نظر خود بپردازید.
طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۲۲ دی ۱۴۰۰، ۰۳:۲۸ ب.ظ

نقد و بررسی کارت گرافیک AMD Radeon RX 6700 XT

 

کارت گرافیک AMD مدل Radeon RX 6700 XT جزو یکی از بهترین کارت گرافیک های کمپانی AMD می باشد. این مدل از کارت گرافیک ای ام دی به دلیل خوش قیمت بودن و عملکرد فوق العاده ای که دارد بیشترین نرخ فروش را در سری های 6000 به خود اختصاص داده است. ویژگی های عالی در این مدل بکار برده شده که نتیجه آن ارائه عملکرد بسیار بهتری نسبت به کارت گرافیک مدل 5700 XT می باشد، مثلا پشتیبانی از SAM(حافظه دسترسی هوشمند) و ردیابی اشعه وجود دارد.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما عزیزان را بیشتر با این مدل پر طرفدار آشنا کنیم... .

طراحی و ساخت کارت گرافیک AMD Radeon RX 6700 XT

همانطور که می دانید سری های قبلی کارت های گرافیک RX 6000 دارای منبع تغذیه سیلیکون Big Navi بودند، اما برای اولین بار این مدل یعنی کارت گرافیک RX 6700 XT از سیلیکون Navi 22 استفاده کرده است که نسبت به سیلیکون Big Navi فضای کمتری را به خود اختصاص می دهد.

تراشه Navi 22 از لحاظ فیزیکی حدود 40 واحد محاسباتی RDNA2 را در درون خود جای داده است. گفتنی است که با حجم 2560 پردازنده جریان و 40 شتاب دهنده Ray عمل می کند. 

حافظه پنهان سریع 96 مگابایتی در GPU به حافظه بالشتک‌ها دسترسی دارد و با سرعت 1.5 ترابایت در ثانیه کار می‌کند. کارت گرافیک AMD Radeon RX 6700 XT از نظر سخت افزاری ، بسیار جذاب است. همانند طراحی‌های قبلی Big Navi ، RX 6700 XT برای سرعت بخشیدن به زیر سیستم‌های حافظه خود ، از یک Infinity Cache استفاده می‌کند. این کار مشابه حافظه پنهان L3 در پردازنده‌های Ryzen AMD است. در اینجا ، حافظه داخلی Infinity 96 مگابایت است تا 128 مگابایت. ردیف عملکرد این کارت ، از حافظه دسترسی هوشمند (که با اصطلاح عمومی‌تر Resizeable BAR نیز شناخته می‌شود) پشتیبانی می‌کند ، که برای پردازنده‌ها دسترسی مستقیم به کل حافظه 12 گیگابایتی را فراهم می‌کند نه اینکه آنها را از طریق یک بافر کوچک ورودی / خروجی 256 مگابایتی عبور دهد.

فعال کردن این فناوری در ترکیبات مادربرد و پردازنده پشتیبانی شده می‌تواند نرخ فریم در بازی را حدود 15 درصد افزایش دهد. در طراحی RX 6700 XT از 40 واحد محاسبه استفاده می‌شود. در بازی ، این کارت بین 2400 تا 2500 مگاهرتز کار می‌کند ، حتی برای یک طراحی 7 نانومتری نیز این رقم باورنکردنی است. مصرف انرژی AMD Radeon RX 6700 XT به همان نسبت مصرف AMD Radeon RX 5700 XT مقرون به صرفه است. AMD توصیه می‌کند حداقل از منبع تغذیه 650 وات برای کار استفاده کنید. AMD Radeon RX 6700 XT یک درگاه HDMI و سه درگاه DisplayPort برای اتصال نمایشگرها را ارائه می‌دهد.

توان مصرفی کارت گرافیک AMD Radeon RX 6700 XT

توان مصرفی کارت گرافیک 230 وات و حداقل توان پاور پشنهادی آن 600 وات ذکر شده است. این GPU به 2 عدد کانکتور برق نیاز دارد که یک عدد آن 6 پین و یک عدد دیگر 8 پین است.

میزان سرعت

جدیدترین GPU شرکت AMD،  از سرعت بسیار بالایی برخوردار است و نسبت به مدل‌های قبلی، سرعت بیشتری دارد. سرعت کلاک پردازنده این کارت گرافیک 2424 مگاهرتز می‌باشد.

عملکرد فن خنک کننده

سیستم خنک کننده دو درگاهی این کارت گرافیک، شبیه به سیستم 3 درگاهی محصولات رده بالای AMD است. فن‌های خنک کننده این کارت گرافیک از تکنولوژی فن‌های آکسیال دوگانه برخوردار هستند.

مشخصات فنی کارت گرافیک AMD Radeon RX 6700 XT

  • مدل تراشه:  Navi 22
  • ریز معماری: RDNA 2.0
  • تعداد هسته: 2560 هسته استریم
  • لیتوگرافی: 7 نانومتر
  • فرکانس پایه: 2321 مگاهرتز
  • فرکانس بوست: 2581 مگاهرتز
  • توان پردازشی: 13.2 ترافلاپس
  • نوع حافظه: GDDR6
  • ظرفیت حافظه: 12 گیگابایت
  • پهنای باند حافظه: 384 گیگابایت بر ثانیه
  • پهنای BUS: 192 بیت
  • توان مصرفی کارت گرافیک: 230 وات
  • حداقل توان پاور پشنهادی: 600 وات
  • درگاه‌های خروجی: – 3 درگاه DisplayPort  و 1 درگاه HDMI
  • ارتفاع: 2 اسلات
  • قیمت: 479 دلار
     

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی