اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

گوشیدان یک منبع اطلاعاتی درباره بروزترین و محبوبترین گوشی ها و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار میگیرد است که هدف اصلی آن بالا بردن سطح اطلاعات عمومی شما در زمینه تکنولوژی و فناوری است. شما عزیزان با استفاده از مطالبی که برایتان جمع آوری میکنیم میتوانید در خرید گوشی و ... بهتر عمل کنید و با اطلاعات کافی به تهیه محصول مورد نظر خود بپردازید.
طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۴ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳ ق.ظ

همه چیز درباره کارت گرافیک RTX 3070

 

کمپانی انویدیا که اکثر کارت گرافیک های خود را بر پایه پشتیبانی از بازی های 4k طراحی و تولید می کند، به تولید کارت گرافیک rtx 3070 پرداخته است که نسبت به کارت گرافیک RTX 3080 و نسل جدید آن یعنی RTX 3080 ti عملکرد بهتری را از خود نشان داده است و  در کنار این مزیت دارای قیمت مقرون به صرفه ای نیز نسبت به مدل های دیگر خود دارد. بنابراین وبلاگ اخبار فناوری و تکنولوژی goshidan، خرید این کارت گرافیک را به شما عزیزان توصیه می کند.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما عزیزان را بیشتر با عملکرد فوق العاده این محصول آشنا کنیم، پس خوشحال می شویم اگر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید... .

مشخصات کلی کارت گرافیک RTX 3070

پردازنده

Ampere GA104-300

تعداد هسته CUDA

5888

فرکانس افزایشی

1730 MHz

فناوری ساخت

تراشه 8 نانومتری ساخته سامسونگ

میزان حافظه

8 GB GDDR6

گذرگاه حافظه

256-bit

پهنای باند حافظه

512 GB/s

سرعت حافظه

16Gbps

توان مصرفی

220 وات

قیمت

500 دلار

تاریخ عرضه

اکتبر 2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طراحی و ساخت کارت گرافیک RTX 3070

کمپانی Nvidia برای این مدلب از کارت گرافیک های خود هیت سینک زیبا و چشم نوازی را طراحی و اجرا کرده است. اما خب باید این را در نظر بگیریم که اولویت ما زیبایی و ظاهر نباید باشد، بلکه بهتر است تمرکزمان بر روی کیفیت عملکرد محصول باشد. چراکه ممکن است برند های معتبر دیگری همانند ایسوس، ام اس آی، Galax یا گیگابایت به تولید محصولات هم رده اما مناسب تری بپردازند، بنابراین پیش از خرید هرر مدل از کارت گرافیکی بهتر است قبل از آن مطالعه دقیقی و بر روی عملکرد آن ها داشته باشید و اولویت شما شکل ظاهری آن نباشد.

طول کارت گرافیک ۹.۵ اینچ (برای تبدیل به سانتی‌متر، در ۲.۵۴ ضرب کنید!) است. سایزی مناسب کیس‌های متوسط رو به بزرگ و در واقع کلاس ابعادی ITX.
فن نزدیک به پشت کیس، هوای خنک را مکش می‌کند و بیرون می‌دهد اما فن دیگر هوا را مکش کرده با توجه به اینکه زیر آن بورد مدار چاپی وجود ندارد، مستقیماً بیرون می‌دهد. در واقع طول بورد مدار چاپی این کارت گرافیک ۹.۵ اینچی، ۶ اینچ است!

انویدیا در این کارت گرافیک برای تأمین برق مصرفی، از کابل ۱۲ پین مینی استفاده کرده که با اغلب PSUها سازگار نیست. البته جای نگرانی نیست، اگر پاور شما کابل ۱۲ پین ندارد، می‌توانید از تبدیلی که NVIDIA ارایه کرده استفاده کنید. به علاوه برخی سازندگان پاور نظیر Corsair، محصولاتی با این کابل جدید معرفی کرده‌اند.

بیشتر بخوانیم:

معرفی 3 کارت گرافیکی که برای گیمر ها پیشنهاد می شود!

معرفی بهترین کارت گرافیک ها برای گیمر ها

کارت گرافیک AMD با انویدیا چه تفاوتی باهم دارند؟

بررسی و مشخصات کارت گرافیک RTX TUF 3060

 

بکارگیری از قابلیت Nvidia Broadcast در کارت گرافیک RTX 3070

برنامه NVIDIA Broadcast از دیگر برنامه های کمکی ارائه شده توسط کمپانی نامدار انویدیا است که به صورت رایگان عرضه شده و با استفاده از هوش مصنوعی و به صورت هوشمند کیفیت صدا و تصویر را بهبود می بخشد.

این برنامه به شما کمک می کند تا در هنگام پخش زنده همچون ویدیو کنفرانس ها و برنامه های آموزشی بدون نیاز به هیچگونه سخت افزار اضافی صدایی بدون نویز را ضبط کنید و یا پس زمینه خود را بدون نیاز به پرده سبز تغییر دهید، فناوری NVIDIA Broadcast حتی قابلیت کادر بندی خودکار را نیز دارد و به صورت هوشمند سوژه را در مرکز کادر قرار می دهد.


اجزای تشکیل دهنده بخش خنک کننده RTX 3070

 

  • کاور فلزی ماژولار با قابلیت جداسازی بسیار آسان
  • سیستم مکش دو طرفه
  • فنهای خنک کننده ماژولار
  • هیت سینک آلومینیومی 123 تیغه
  • 3 عدد لوله ناقل 6 میلیمتری در کنار 2 عدد لوله انتقال حرارت 8 میلیمتری با ضریب انتقال حرارت بسیار بالا

بخش سخت افزاری


انویدیا تغییرات اساسی در سیستم خنک‌سازی نسخه‌ی Founder کارت گرافیک RTX 3080 ایجاد کرد، اما با RTX 3070 تنظیم سنتی دو فن را حفظ کرده است. فن‌های دو محوری به طور همزمان برای خنک نگه داشتن کارت کار می‌کنند. فن سمت راست هوا را به داخل کارت گرافیک می‌کشاند و فن سمت چپ هسته GPU را خنک می‌کند تا شاسی عقب دچار مشکل نشود.

البته طی آزمایش‌های انجام شده روی این کارت گرافیک، فن‌ها به ندرت به کار می‌افتند و حتی تا 75 درجه سلسیوس هم صدایی از آن‌ها بلند نمی‌شود. با اینکه RTX 3070 از سیستم خنک‌سازی RTX 3080 استفاده نمی‌کند، اما از فناوری پیشرفته‌ی آن کمک گرفته است.

طراحی سخت‌افزاری RTX 3070 بسیار شبیه RTX 3080 است که به انویدیا اجازه می‌دهد تا از یک PCB متراکم استفاده کند که برای بهبود جریان هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.دقیقاً مانند RTX 3080، کارت RTX 3070 هم از کانکتور جدید 12 پین یکتایی خود استفاده می‌کند. برخلاف کانکتورهای جداگانه 6 و 8 پین یا دوقلوی 8 پین در کارت‌های قبلی.

انویدیا آداپتور اختصاصی خود را درون سخت‌افزار قرار داده است. از آنجایی که RTX 3070 فقط به یک اتصال برق 8 پین نیاز دارد، باعث می شود نسبت به RTX 3080 آداپتور کوچکتر و زیباتری داشته باشد.

RTX 3070 همچنین شامل یک پورت HDMI 2.1 و سه پورت DisplayPort 1.4a است. دقیقاً مانند RTX 3080، انویدیا پورت USB-C VirtualLink موجود در RTX 2080 را که هرگز نتوانست تصویر واقعی VR را نمایش دهد، رها کرده است.

درحالی‌که RTX 3080 دارای LED های سفید خالص در اطراف فن برای روشن شدن مارک تجاری GeForce RTX است، RTX 3070 ظاهر ساده‌ای دارد و خبری از نورپردازی در این کارت گرافیک نیست.

کارت های سری RTX 3000 انویدیا برق زیادی مصرف می‌کنند و RTX 3070 به تنهایی 220 وات را جذب می‌کند. این یعنی رشد 19 درصدی نسبت به RTX 2070 اما هنوز کمی کمتر از RTX 2080 است. انویدیا برای منبع تغذیه‌ی RTX 3070 عدد 650 وات را توصیه می‌کند درحالی‌که این عدد برای RTX 2070 حدود 550 وات بود.

سخن پایانی

منابع معتبری که این مطلب از آن ها جمع بندی شده دو سایت intotech و pspro می باشد و با جمع بندی که از این مطلب می توان کرد این است که هنوز هم RTX 3070 جایگاه محبوبیت خود را حفظ کرده و حتی با روی کار آمدن نسخه های جدید تر این مدل همچنان به دلیل قیمت ارزان تر و پشتیبانی از بازی های 4k می تواند بهترین انتخاب هر گیمیری محسوب شود.

و در آخر، در صورتی که تجربه کاربری با این محصول را دارید، خوشحال می شویم که در قسمت کامنت های قسمت پایین این صفحه نظرات خود را با ما در میان گذارید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی