اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

گوشیدان یک منبع اطلاعاتی درباره بروزترین و محبوبترین گوشی ها و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار میگیرد است که هدف اصلی آن بالا بردن سطح اطلاعات عمومی شما در زمینه تکنولوژی و فناوری است. شما عزیزان با استفاده از مطالبی که برایتان جمع آوری میکنیم میتوانید در خرید گوشی و ... بهتر عمل کنید و با اطلاعات کافی به تهیه محصول مورد نظر خود بپردازید.
طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰ ق.ظ

بررسی گوشی شیائومی پوکو M3

 

گوشی شیائومی پوکو M3 در پاییز سال 1399 معرفی و عرضه شد که به دلیل قیمت ارزان و کارایی خوبی که داشت با فروش زیادی رو به رو شد و خیلی زود خود را در دل مردم جا کرد. بنابراین ما نیز تصمیم گرفتیم که مشخصات این گوشی را در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید بهتر در خرید یک گوشی مناسب تصمیم گیری کنید.

بررسی گوشی شیائومی پوکو M3

طراحی و ساخت

گوشی پوکو M3 به هیچ عنوان نمونه بازطراحی شده‌ای از گوشی‌های برند ردمی (Redmi) شیائومی نیست زیرا به صورت کاملاً اختصاصی توسط خودِ پوکو طراحی شده و المان‌های مخصوص به خودش را دارد.

چیزی که واقعاً اسباب خوشحالی ما را فراهم می‌کند این است که پوکو ام 3 بسیار گران‌تر از چیزی که هست، به نظر می‌آید. به خاطر پوشش رنگی و موادی که بدنه این موبایل از آنها ساخته شده، به هیچ وجه ظاهر ارزان و معمولی نخواهد داشت. این دستگاه بر خلاف بسیاری دیگر از تلفن‌های همراه، سعی نمی‌کند شیوه طراحی دو لایه (ترکیبی از پلاستیک و شیشه) را تقلید کند و به جای آن کمپانی سازنده سعی کرده تمام تمرکزش را روی استفاده حداکثری از مواد پلاستیکی بگذارد و نتیجه کارش هم چیزی است که می‌بینید.

اولاً، Poco M3 در جلوی خودش یک نمای تمام صفحه را دارد. حاشیه‌های مشکی رنگ کوچک شده و یک ناچ قطره‌ای در بالا حضور یافته است و همه چیز هم در اینجا با پوشش گوریلا گلس 3 محافظت شده‌اند.

قاب پشتی از جنس پلاستیک ساخته شده و تقریباً به سمت لبه‌ها انحنا دارد. این بخش اصلاً ظاهر پوشش چرم مصنوعی را به خود نگرفته و بسیار چشم‌نواز می‌باشد. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید کدام رنگ این موبایل (مشکی، آبی و یا زرد) را خریداری کنید زیرا همه آنها خوش‌دست بوده و در برابر جذب اثر انگشت مقاوم خواهند بود بنابراین یک معامله دو سر برد در اینجا برقرار شده است؛ هم برای پوکو و هم برای خریداران.

در قاب پشتی همچنین، قطعه شیشه‌ای بسیار بزرگ و مشکی رنگ را می‌بینید که به لنزهای دوربین عقب و برند POCO جای داده است. این قسمت از نظر زیبا شناختی مزایای خاص خودش را دارد و باعث شده Poco M3 به خوبی خودش را از دیگر گوشی‌های بازار به خصوص نمایندگان Redmi و Realme متمایز کند.

در نهایت شاهد فریم ضخیم پلاستیکی هستیم که رویش پوشش ماتی به کار رفته و به نوعی لک و آلودگی هم روی آن باقی نخواهد ماند هرچند کمی تیز بوده و صاف و صیقلی نیست؛ اتفاقی که نمی‌توانیم آن را به فال نیک بگیریم زیرا خوش‌دست بودن گوشی را (به خصوص وقتی آن را در حالت افقی گرفته‌ایم)، تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. البته این نکته زیاد هم بد نیست اما باعث می‌شود وقتی می‌خواهید پوکو ام 3 را از روی میز یا زمین بردارید، احساس عجیب و غریبی به شما منتقل شود.

 

صفحه نمایش

گوشی هوشمند شیائومی Poco M3 مجهز به نمایشگر 6.53 اینچ IPS LCD با وضوح 1080×2340 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 9:19.5 است. یکی از ویژگی‌های مهم این گوشی را می‌توان محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس 3 دانست؛ این ویژگی سبب می‌شود تا نمایشگر به خودی خود بتواند در برابر حوادث احتمالی، دوام خوبی داشته باشد. البته این بدان معنا نیست که دیگر نیازی به نصب گلس برای محافظت ندارد، بلکه شما باید یک گلس باکیفیت هم روی آن نصب کنید تا بدین ترتیب بتوانید ضریب ایمنی دستگاه را افزایش دهید.

سایز 6.53 اینچ می‌تواند برای تماشای فیلم و بازی، فوق‌العاده باشد و این بسیار ارزشمند است. کیفیت نمایشگر، عالی بوده و با این که ممکن است اختلاف اندکی با نمایشگرهای سوپر آمولد داشته باشد، اما در حالت کلی، نمی‌توان از آن ایراد گرفت.

 

دوربین

برخلاف ظاهری که ماژول دوربین‌های پشت برای گوشی‌ پوکو ام ۳ ایجاد کرده، دوربین سه‌گانه‌ی این گوشی عملکرد و کیفیت شگفت‌انگیزی ندارد و کارکرد آن‌ها بسیار معمولی است. دوربین اصلی پوکو ام ۳ از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در کنار آن دو دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکس‌های ماکرو و برای تشخیص عمق در عکس‌های پرتره دیده می‌شود. در کنار ماژول‌های دوربین، فلش LED را هم مشاهده می‌کنید.

حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و 1/2.0 اینچی دوربین اصلی از فیلتر رنگی Quad Bayer استفاده می‌کند، از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد و در مقابل لنز واید با F/1.8 بدون لرزش‌گیر اپتیکال قرار دارد. دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق‌سنج نیز از لنزی با دیافراگم F/2.4 بهره می‌برند. پوکو ام ۳ برای ثبت عکس‌های سلفی نیز به حسگر بسیار کوچک ۸ مگاپیکسلی و 1/4.0 اینچی با لنز F/2.1 اتکا دارد.

اگر با گوشی‌های قبلی شیائومی کار کرده باشید، قطعا با نرم‌افزار دوربین پوکو ام ۳ هم آشنا خواهید بود. در منوی اصلی گزینه‌‌هایی مانند عکاسی حرفه‌ای، فیلم‌برداری، عکاسی معمولی و عکاسی پرتره دسترسی خواهید داشت. با مراجعه به قسمت More هم حالت‌های عکاسی در شب، عکاسی با وضوح ۴۸ مگاپیکسلی، عکاسی پانوراما، ویدئوی اسلوموشن، تایم‌لپس، اسکن مدارک و ضبط ویدئوهای کوتاه مشاهده می‌کنید.

در حالت عکاسی حرفه‌ای امکان گرفتن عکس‌های RAW را خواهید داشت و می‌توانید تراز سفیدی، فوکوس، سرعت شاتر، میزان نوردهی و سطح ISO را مشخص کنید. از سوی دیگر پوکو ام ۳ امکان فیلم‌برداری با دوربین ماکرو را نیز دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

باتوجه به بهره‌گیری دوربین اصلی از فیلتر رنگی Quad Bayer، عکس‌ها براثر تجمیع ۲×۲ پیکسل‌ها به‌صورت پیش‌فرض با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌شوند. در روزهای آفتابی با نور کافی، عکس‌ها درخشندگی و جزئیات مناسبی دارند و گستره‌ی دینامیکی ‌آن‌ها هم متوسط است؛ البته بسته به شرایط نور محیط رنگ‌ها برخی مواقع کمی گرم‌تر و در برخی مواقع کمی سردرتر از سوژه‌ی اصلی به نظر می‌رسد؛ اما این موضوع چندان اذیت کننده نیست.

 

باتری و شارژدهی

گوشی جدید و مقرون به صرفه شیائومی، مجهز به باتری قدرتمند و فوق‌العاده 6 هزار میلی‌آمپر ساعتی بوده که در کنار پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 18 وات، می‌تواند نیاز دستگاه را تامین کند. لازم به ذکر است که این گوشی از فناوری شارژ معکوس هم پشتیبانی می‌کند که یک قابلیت جالب و کاربردی به حساب می‌آید. چنین باتری قدرتمندی می‌تواند برای گیمرها و علاقه‌مندان به تماشای فیلم، بسیار عالی باشد.

 

مشخصات نرم افزاری

تلفن Xiaomi Poco M3 Pro 5G بصورت پیشفرض با پوسته MIUI 12 مبتنی بر اندروید 11 عرضه می شود . سنسور اثر انگشت روی دکمه روشن / خاموش تعبیه شده است که از سرعت و دقت بالایی برخوردار است ؛ در طی تست های صورت گرفته ، به هیچ مشکلی برخورد نکرده ایم . تلفن شیائومی پوکو ام 3 پرو 5G را می توانید در حافظه های 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی با 6 گیگابایت رم خریداری کنید . البته توسط کارت حافظه MicroSD می توانید حافظه دستگاه ارتقاء دهید .

بیشتر بخوانیم:

کدام گوشی شیائومی ارزش خرید دارد؟

معرفی محبوب ترین تبلت های شیائومی

گوشی شیائومی 12، جدید ترین گوشی Xiaomiدر سال 2022!

مشخصات سخت افزاری

گوشی پوکو ام ۳ از تراشه‌ی ۱۱ نانومتری اسنپدراگون ۶۶۲ بهره می‌گیرد که از ترکیب چهار هسته‌ی ۲ گیگاهرتزی Kryo 260 Gold و چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی Kryo 260 Silver به‌عنوان CPU و از ماژول Adreno 610 به‌عنوان GPU استفاده می‌کند. هسته‌های Kryo 260 Gold و Kryo 260 Silver به‌ترتیب برپایه‌ی هسته‌های قدیمیِ Cortex-A73 و Cortex-A53 تولید شده‌اند.

پوکو ام ۳ در چهار نسخه‌ی ۴ | ۶۴، ۴ | ۱۲۸، ۶ | ۶۴ و ۶ | ۱۲۸ گیگابایتی به‌فروش می‌رسد که رم آن از نوع LPDDR4x است و از حافظه‌های قدیمی UFS 2.2 بهره می‌گیرد، از سوی دیگر امکان ارتقا حافظه ازطریق درگاه کارت حافظه هم وجود دارد. ما نسخه‌ی مجهز به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی پوکو ام ۳ را برای بررسی دراختیار داشتیم. در این نسخه جابه‌جایی بین چند اپلیکیشن عادی مثل پلی‌استور، گالری و منوی تنظیمات هرچند با اندکی طمأنینه؛ اما بدون مشکل انجام می‌شود.

 

نتیجه گیری

با قیمت 149 یورویی، Poco M3 گوشی بالارده یا فوق‌العاده‌ای نیست. در حالی که این موبایل NFC، لنز اولترا واید و رابط کاربری کندی دارد اما صفحه نمایش درخشان، دوام باتری بی‌رقیب و طولانی‌مدت، اسپیکرهای استریو و دوربین اصلی آن سبب شگفتی ما خواهند شد.

Poco M3 را می‌توانید به عنوان یک دستگاه گیمینگ نیز خریداری کنید ولی توجه داشته باشید که باید رزولوشن و تنظیمات گرافیکی گیم مدنظر را روی کمترین حالت ممکن بگذارید. اگر این کارها را کردید، امکان اجرای بازی PUBG را خواهید داشت.

پوکو ام 3 در مجموع یک دستگاه همه چیز تمام است. رقابت ادامه‌دار میان شیائومی و Realme سبب شده تا محدودیت‌های موجود بر سر راه گوشی‌های پایین‌رده برداشته شود و حالا می‌توانیم در بازار موبایل‌هایی را پیدا کنیم که نقصی نداشته و بین 100 تا 150 یورو قیمت خورده‌اند و با امکاناتی مانند صفحه نمایش رزولوشن بالا و بزرگ، دوربین باکیفیت و توانمند و دوام باتری طولانی‌مدت توجهمان را به سمت خودشان جلب کنند. با این اوصاف، خوشبختانه Poco M3 یک گوشی پایین‌رده قابل احترام خواهد بود.

 

نقاط قوت

 

  • صفحه نمایش 6.53 اینچی بزرگ با رزولوشن 1080p و کنتراست فوق‌العاده
  • شیوه طراحی خاص و منحصربفرد
  • دوام باتری طولانی‌مدت
  • کیفیت صدای زیاد به خاطر وجود اسپیکرهای استریو
  • قابل قبول بودن کیفیت تصاویر استاندارد و پرتره
  • آسان بودن شیوه استفاده از رابط کاربری MIUI 12
  • امکان استفاده به عنوان دستگاه گیمینگ با تنظیم رزولوشن روی 720p و کاهش تنظیمات گرافیکی
  • دارای جک هدفون 3.5 میلی‌متری، محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD، سنسور IR و رادیو FM
     

نقاط ضعف

 

  • نداشتن NFC
  • سرعت نسبتاً پایین شارژر
  • کندی سرعت رابط کاربری در برخی از مواقع
  • نبود لنز اولترا واید
  • کیفیت معمولی تصاویر گرفته شده با لنز مکرو
  • کیفیت معمولی تصاویر سلفی
  • کیفیت معمولی ویدیوهای ضبط شده

از این که تا پایان این مطلب با وبلاگ اخبار فناوری و تکنولوژی_گوشیدان همراه بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی