اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

گوشیدان یک منبع اطلاعاتی درباره بروزترین و محبوبترین گوشی ها و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار میگیرد است که هدف اصلی آن بالا بردن سطح اطلاعات عمومی شما در زمینه تکنولوژی و فناوری است. شما عزیزان با استفاده از مطالبی که برایتان جمع آوری میکنیم میتوانید در خرید گوشی و ... بهتر عمل کنید و با اطلاعات کافی به تهیه محصول مورد نظر خود بپردازید.
طبقه بندی موضوعی
دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۵۸ ب.ظ

معرفی بهترین گوشی های نوکیا

گوشی نوکیا

 

گوشی نوکیا جزو قدیمی ترین برند جهان محسوب می شود که با گسترش محصولات خود به لقب قول گوشی سازی جهان رسیده است.

ریشه‌های تأسیس شرکت نوکیا به سال ۱۸۶۵ بازمی‌گردد، که فردریک ایدستام با مشارکت لئو میشلن اقدام به راه‌اندازی شرکت نوکیا نمود. این شرکت در آغاز در زمینه تولید کاغذ فعالیت می‌کرد، ولی در سال ۱۸۹۶ اید ستام بازنشسته شد و میشلن ریاست شرکت را در دست گرفت که در پی آن در سال ۱۸۹۸ نوکیا شروع به تولید لاستیک و تایر اتومبیل نمود.

از ۱۹۱۲ این شرکت وارد عرصه تولید تجهیزات خطوط تلفن، تلگراف و سیم‌کشی الکتریکی شد. بعدها وارد بازار مخابرات گردید. در سال ۱۹۸۸ بخش تولید تایر این شرکت تحت نام نوکیان تایرز تفکیک شد و در ۱۹۸۹ نیز بخش تولید کاغذ نوکیا نیز به شرکت اس‌سی‌آ واگذار گردید. این شرکت از ابتدای دهه ۱۹۹۰ فعالیت خود را تنها بر بازار مخابرات متمرکز نمود.

ساختمان دفتر مرکزی نوکیا در شهر اسپو، فنلاند قرار دارد. سهام شرکت نوکیا در بازار بورس نیویورک و بورس اوراق بهادار هلسینکی معامله می‌شود.

در سال ۲۰۱۵ و با پایان حق انحصار مایکروسافت بر سر برند نوکیا، شرکت نوکیا این بار با همکاری شرکت اچ ام دی گلوبال (که یک شرکت تازه تأسیس فنلاندی است) دوباره به صنعت موبایل بازگشت. بدین صورت که وظیفه تولید و تحقیق و توسعه را شرکت اچ ام دی با برند نوکیا عهده‌دار خواهد بود در سال ۲۰۱۷ نوکیا اولین گوشی‌های هوشمند خود را که شامل، نوکیا۳، نوکیا۵ و نوکیا۶ و نوکیا ۷ و نوکیا۷٫۱ نوکیا۸ و نوکیا ۸٫۱ و نوکیا ۹ که یک گوشی متفاوت ۵ دوربینه می‌باشد را در همایش بین‌المللی موبایل در بارسلونا معرفی کرد.

نوکیا در سال 2020 از محصولات جدید خود را به نام‌ های نوکیا 8.5 نسخه 5G، نوکیا 5.3، نوکیا 1.3 و نوکیا 5310 رونمایی کرد که در ادامه به بررسی چند نمونه از بهترین گوشی های نوکیا خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

گوشی نوکیا 8.1

گوشی نوکیا 8.1

نوکیا 8.1 در واقع نسخه بهبود یافته از گوشی نوکیا 8 سال 2017 است. در این مدل از نوکیا 8، حسگر اثر انگشت به پشت گوشی منتقل شده است و تغییرات جزئی دیگری را نیز می‌تواند مشاهده کرد. صرف نظر از این تغییرات، این دو مدل بسیار شبیه به یکدیگر هستند. نوکیا 8.1 را می‌توان بعد از نوکیا 9، محبوب‌ترین گوشی نوکیا دانست.

نوکیا 8.1 به عنوان یک گوشی میان رده از تراشه اسنپ دراگون 710 بهره برده است. دوربین‌هایی با عملکرد مناسب با توجه به میان رده بودن گوشی، باتری خوب و قیمت نسبتاً پایین آن از جمله مؤلفه‌هایی هستند که خرید این گوشی را تبلیغ می‌کنند. نوکیا 8.1 دارای یک نمایشگر 6.2 اینچی با رزولوشن فول اچ‌ دی پلاس (1080 در 22800) است؛ که نسبت آن به بدنه تقریباً 81 درصد است.

 

گوشی نوکیا 6.1

گوشی نوکیا 6.1

نوکیا 6.1 اگرچه با ورود به بازار مانند دیگر برادرهای خود سر و صدای زیادی به پا نکرد اما باز هم یک گوشی خوب تلقی می‌شود. با این همه این گوشی یک سری نقاط ضعف دارد که واقعاً انتظار نمی‌رود در یک گوشی با این بازه قیمتی اصلاً وجود داشته باشد.

طراحی نوکیا 6.2 بسیار یکپارچه و با کیفیت است. طرفداران گوشی‌های محکم و سفت و سخت مطمئناً عاشق این گوشی خواهند شد. کیفیت دوربین‌ها جای چندان تعریفی ندارد اما کار راه بنداز است. عملکرد سخت افزاری نیز با توجه به بازه قیمتی مناسب است.

 

بیشتر بخوانیم:

معرفی بهترین گوشی های هواوی 

کدام گوشی شیائومی ارزش خرید دارد؟

معرفی بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2021

 

گوشی نوکیا 7 پلاس

گوشی نوکیا 7 پلاس

 

در زمان عرضه این گوشی، نوکیا 7 پلاس را می‌توانست بهترین گوشی میان رده یا حداقل یکی از بهترین‌ها در نظر گرفت اما امروزه در سال 2020 شرایط با ورود میان رده‌های بسیار اقتصادی و جذاب شیائومی و هواوی به بازار کاملاً عوض شده است. نوکیا 7 پلاس در واقع نسخه ارتقا یافته نوکیا 7 و 7.1 است.

نوکیا 7 پلاس نیز به مانند بسیاری دیگر از مدل‌های گوشی نوکیا مجموعه‌ای از ویژگی‌های هم سطح بدون هیچ گونه اغراق هستند که نصف قیمت یک پرچمدار هستند اما برای بسیاری می‌تواند همان کارها را انجام دهد. کیفیت ساخته یکپارچه آن ماندگاری بلند مدت این گوشی را تضمین می‌کند. این گوشی نقاط ضعف زیادی هم دارد اما مطمئناً یک گوشی جالب اندرویدی محسوب خواهد شد.

 

گوشی نوکیا 5.3

گوشی نوکیا 5.3

 

این گوشی جزو مدل‌های میان‌رده به حساب می‌آید و از نمایشگر 6.55 اینچی با رزولوشن اچ‌دی پلاس و پردازنده اسنپددراگون 665 بهره می‌برد. نوکیا 5.3 در چند نسخه عرضه خواهد شد که رم‌های آن بین 3، 4 و 6 گیگابایت متغیر است، اما حافظه داخلی آن تنها در یک ظرفیت 64 گیگابایتی به دست خریداران خواهد رسید. درگاه کارت میکرو اس‌دی نیز برای افزایش حافظه در این گوشی تعبیه شده است.

دوربین اصلی این گوشی همانند مدل قبلی، از طراحی دایره‌ای شکل و چهار سنسور بهره می‌برد. در این سیستم، از یک دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی، یک سنسور 5 مگاپیکسلی اولتراواید و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق استفاده شده است. علاقمندان به عکس‌های سلفی نیز می‌توانند از دوربین 8 مگاپیکسلی این گوشی برای ثبت عکس‌های سلفی خود استفاده کنند. از دیگر مشخصات نوکیا .3 می‌توان به باتری 4000 میلی‌آمپری و سیستم عامل اندروید 10 اشاره کرد.

گوشی نوکیا c.1

گوشی نوکیا c.1

 

اگر به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی ارزان قیمت هستید، حتما مدل نوکیا C1 را مد نظر داشته باشید. نوکیا C1 یک مدل اقتصادی و مقرون به صرفه است که نیازهای اولیه خریداران را برآورده می‌کند.

نوکیا در این مدل از نمایشگر 5.4 اینچی LCD با تراکم 197 پیکسل در هر اینچ استفاده می‌کند که برای یک مدل ارزان قیمت مناسب است. دوربین اصلی و سلفی هردو دارای سنسور 5 مگاپیکسلی هستند و کیفیت متوسطی دارند.نوکیا در C1 از سیستم عامل اندروید 9 نسخه Go استفاده کرده که برای گوشی‌های ارزانتر مناسب است.

 

کلام آخر

نوکیا همواره توانسته دامنه قیمت خود را پایین نگه دارد و همچنین سطح عملکرد گوشی های خود را بهبود بخشد، بنابراین با ورود نسل جدید گوشی های نوکیا می توان گفت جزو بهترین گوشی های جهان محسوب می شوند که ارزش خرید دارند.

درباره ما

ما در گوشی دان قصد داریم که به روز ترین گوشی ها را برای شما عزیزان شرح دهیم و به شما عزیزان کمک می کنیم که راحت تر بتوانید گوشی مورد نظرتان را انتخاب کنید. از این که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی