اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

گوشیدان یک منبع اطلاعاتی درباره بروزترین و محبوبترین گوشی ها و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار میگیرد است که هدف اصلی آن بالا بردن سطح اطلاعات عمومی شما در زمینه تکنولوژی و فناوری است. شما عزیزان با استفاده از مطالبی که برایتان جمع آوری میکنیم میتوانید در خرید گوشی و ... بهتر عمل کنید و با اطلاعات کافی به تهیه محصول مورد نظر خود بپردازید.
طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۰۳ ب.ظ

معرفی بهترین اپل واچ های بازار

  

 

در این مطلب قصد داریم که بهترین اپل واچ های موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم به شما عزیزان در انتخاب و خرید یک ساعت هوشمند خوب و با کیفیت کمک کنیم. پس در ادامه با ما در وبلاگ گوشیدان همراه باشید... .

بررسی اپل واچ مدل SE

 

زبان طراحی ساعت‌های هوشمند اپل مدت زمان زیادیست که دچار تغییر نشده و این موضوع در رابطه با اپل واچ SE نیز مورد تایید است. فریم آلومینیومی به کار رفته در ساعت هوشمند Apple Watch SE همچون همیشه جلای خاصی به این گجت هوشمند داده است و دکمه اپل واچ نیز در جای همیشگی خود قرار دارد.

نمایشگر تمام صفحه ساعت‌های هوشمند اپل همواره یکی از برگ برنده‌های این شرکت در مقابل رقیبانش بوده است. این نمایشگر کم حاشیه در اپل واچ SE بر بستری از پنل OLED ایجاد شده که در نهایت موجب ساخت نمایشگرهای فوق العاده باکیفیت Retina LTPO OLED شده است. این نمایشگر در نسخه 40 میلی متری کیفیتی معادل 368x448 پیکسل ارائه می‌دهد که در نسخه بزرگتر با افزایشی محسوس به مقدار 368x448 پیکسل می‌رسد. این نمایشگر روشنایی 1000 نیتی (Nit) ارائه می‌دهد که با این حساب می‌توان گفت که صفحه نمایش اپل واچ SE، حتی در زیر تابش مستقیم خورشید نیز قابل مشاهده است.

در آخرین بخش از بررسی طراحی اپل واچ SE به بند این ساعت هوشمند می‌رسیم. همچون مدل‌های قبلی، بند ساعت هوشمند Apple Watch SE نیز قابل جداسازی بوده و شما می‌توانید در هر لحظه با خرید یک بند جدید، بند فابریک ساعت خود را تعویض نمایید. البته همزمان با معرفی این ساعت هوشمند، اپل از بندهای سولو لوپ (Solo Loop) نیز رونمایی کرد که در این بندها دیگر خبری از قفل قلابی و یا گیره‌ای نیست؛ بلکه شما باید بندی را تهیه نمایید که با سایز مچ شما هماهنگ باشد. مسلما این یکپارچکی بند و طرح‌های زیبای بندهای سولو لوپ می‌تواند جذابیت ساعت شما را دوچندان نماید.

سخت افزار یه کار رفته در اپل واچ SE، شباهت بسیاری به سخت افزارهای موجود در Apple Watch 5 دارد. پردازنده و نمایشگر به کار رفته در اپل واچ SE دقیقا همان پردازنده و مانیتور به کار رفته در نسل قبل می‌باشد و به همین خاطر این ساعت هوشمند اپل فاقد قابلیت نمایشگر همیشه روشن (always on display) می‌باشد. این اتفاق را می‌توان به نوعی خوب و به شکلی دیگر از نقاط ضعف دانست؛ چراکه برای ساعتی با قیمت بیشتر از 250 دلار، عدم بهره مندی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن یک ضعف محسوب می‌شود، اما از طرفی دیگر این اتفاق موجب شده تا ماندگاری باتری اپل واچ SE کمی بیشتر از نسل پیشین باشد.

 

کمپانی اپل در Applw Watch SE از پردازنده Apple S5 در کنار 1 گیگابایت حافظه RAM بهره گیری کرده است که همین موضوع موجب شده این ساعت میان رده بسیار رسپانسیو بوده و بدون کوچکترین تاخیر و لَگ، دستورات کاربر را اجرا نماید. یکی از نکات جذاب درباره اپل واچ SE به حافظه داخلی 32 گیگابایتی این ساعت برمی‌گردد که با استفاده از آن می‌توانید حجم زیادی از موزیک‌های مورد علاقه خود را به همراه داشته باشید و در هر لحظه بتوانید آن‌ها را بشنوید.

این ساعت دوست داشتنی و خوش قیمت با سیستم عامل WatchOS 7.0 عرضه شد، اما در مدت زمان کوتاهی که وارد بازار شده است یک آپدیت جدید دریافت کرده و با اولین اتصال اپل واچ SE به آیفون شما، سیستم عامل ساعت به نسخه 7.1 بروزرسانی خواهد شد. در ابتدای بررسی رابط کاربری این ساعت باید اشاره کنیم که ساعت‌های کمپانی اپل از جمله Apple watch SE تنها با موبایل‌های آیفون قابلیت همگام سازی دارند و اگر در حال حاظر شما کاربر اندروید هستید؛ بهتر است پیش از خرید اپل واچ SE، به فکر خرید آیفون جدید باشید.

اپل واچ SE به دلیل بهره مندی از سیستم عامل WatchOS 7 به طور پیش فرض از بسیاری از قابلیت‌های جدید ساعت‌های هوشمند اپل پشتیبانی می‌کند. سیستم فوق پیشرفته پایش خواب، اپلیکیشن جدید شستشوی دست و سیستم پایش ورزش جدید، همگی از قابلیت‌های سیستم عامل جدید هستند. همان طور که حدس می‌زنید اپلیکیشن جدید که برای شستشوی بهتر دست‌ها در اپل واچ SE قرار گرفته به منظور پیشگیری از ابتلای کاربر به ویروس کرونا می‌باشد. این اپلیکیشن به صورت منظم شما را به شستشوی دست‌هایتان دعوت می‌کند و در زمانی که در حال شستن‌ دست‌های خود هستید، به صورت خودکار از حرکت مچ دست شما متوجه شروع شستشوی دست‌ها شده و یک تایمر 25 ثانیه‌ای را به شما نشان می‌دهد. حتما متعجب خواهید شد اگر بدانید که این ساعت هوشمند پس از گذشت 25 ثانیه به شما خواهد گفت که کدام قسمت از دست‌هایتان را به خوبی نشسته اید و در ادامه راهکارهایی برای شستشوی بهتر را به شما ارائه خواهد کرد.

بررسی اپل واچ سری 6

 

اپل واچ سری 6 با اختلاف بهترین ساعت هوشمند در مارکت جهانی است ، دلیل این امر هم این است که در مورد سری 5 ، سری 4 و حتی سری 3 نیز همین امر صادق بود ، با نقد و بررسی APPLE WATCH SERIES 6 یکی از بهترین ساعت های هوشمند جهان با ما همراه باشید .

به روزرسانی های اپل واچ سری 6 شامل یک سری به روزرسانی بسیار جزئی است که برای اکثر قریب به اتفاق افرادی که آن را خریداری می کنند ، غیر ضروری است به طور مثال نظارت بر اکسیژن خون نیز در آن دسته از کاربرد های بدون استفاده قرار می گیرد .

به غیر از اینکه گزینه های رنگی جدیدی مانند قرمز و آبی وجود دارد ، تشخیص سری 6 از مدل قبلی یعنی سری 5 عملاً غیرممکن است.

تنها نکته این است که جای سنسور در قسمت پایین متفاوت است تا سنسور اکسیژن خون را در ساعت جدیدتر جای دهد. این هنوز یک مربع لوزی شکل با صفحه ای بزرگ و زیبا است و هنوز هم در دو اندازه 44 میلی متر و 40 میلی متر را ارائه می شود .

سری 6 شارژدهی کمی سریعتر دارد – در آزمایشات من در مدت کمی بیش از دو ساعت از صفر تا 100 درصد شارژ می شد ، در حالی که سری 5 در همین بازه زمانی به 80 درصد می رسد . به همین دلیل ارتقا باتری بسیار ضعیف است و تفاوت چندانی نکرده است .


پردازنده جدیدی در داخل سری 6 وجود دارد ، اما این به هیچ وجه بر تجربه من تأثیر نگذاشته است – به نظر می رسد دوام و سرعت باتری هر دو با مدل سال گذشته یکسان هستند. این بدان معناست که من با یک بار شارژ حدود یک روز و نیم ( شامل خواب ) عمر باتری می دهد ، اما اگر از آن برای ردیابی یا ورزش استفاده کنید کمتر است.

در APPLE WATCH SERIES 6 صفحه آماده به کار همیشه روشن از سری 5 روشن تر است ، اما من در مدل قدیمی هرگز در زمینه روشنایی مشکل بزرگی نداشتم . و در آخر ، یک ارتفاع سنج همیشه روشن و سنسور اکسیژن خون فوق الذکر وجود دارد.

 

بررسی اپل واچ سری 5

 

اپل واچ سری ۵ در مقایسه با سری ۴ از نظر بصری بدون تغییر است. برای افرادی مختلف، از نظر سایز ۴۴ میلی متر یا ۴۰ میلی متر ارائه می شود. به طرز شگفت انگیزی ارگونومیک است. جوری طراحی شده که روی مچ دست فیکس می‌شود و در صورت پوشیدن پیرهن حتی به لبه و دکمه آن گیر نمی‌کند.

فن آوری هسته‌ای به صفحه نمایش پلی سیلیکون و اکسید با درجه حرارت پایین (یا LTPO) گفته می‌شود و می تواند یک ترفند جادویی را انجام دهد: می‌تواند مانند یک صفحه نمایش معمولی عمل کند، ۶۰ بار در ثانیه رفرش شود، یا می‌تواند در تازه سازی بسیار کند عمل کند و فقط یک بار در ثانیه تجدید کنید. این حالت جدید رفرش فوق العاده کند هنگامی که به صفحه نگاه نمی‌کنید هم آن را روشن نگه می‌دارد و از نظر باتری بسیار کارآمدتر می‌شود.

به علاوه، صفحه نمایش به مرور کم رنگ می‌شود. این امر اجازه می‌دهد تا اپل واچ جدید همیشه روشن باشد و همچنان دوام باتری مشابه مدل های قبلی داشته باشد. اما در این رابطه یک سوال به وجود می‌آید که آیا در حالت جدید همیشه روشن، همه می‌توانند اعلانات فرد را بخوانید؟ اپل به این مورد فکر کرده است، تا زمانی که صفحه را کاملاً فعال نکنید، اعلان‌ها مبهم باقی می‌مانند.

همچنین لازم به ذکر است که صفحه نمایش در سری ۵ بسیار زیباست: یک صفحه نمایش OLED با رنگ‌های واضح بسیار روشن، بنابراین دیدن آن با جزئیات در فضای بیرون و زیر نور خورشید بسیار آسان است.

عمر باتری در یک روز معمولی که کار چندان و فعالیت جدی ندارید تا آخر شب به ۴۰ درصد می‌رسد. اگر ردیابی تمرین را یا دیگر امکانات را فعال کنید، باید انتظار داشته باشید که این درصد بسیار کم‌تر باشد و آخر شب حتماً آن را شارژ کنید. دوام باتری این ساعت قطعاً ۲ روزه نیست. اگر شارژ آن را یک شب فراموش کنید، احتمالاً روز بعد خاموش می‌شود. شارژ ساعت از طریق همان شارژر مغناطیسی ریز اتفاق می‌افتد. در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۴۴ درصد شارژ شده و به طور کامل حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد.

 

بیشتر بخوانیم:

بررسی چند نمونه از ساعت های هوشمند هواوی 

بررسی ساعت های هوشمند Asus

بررسی اپل واچ سری 4

 

زبان طراحی در اپل واچ از ابتدا تاکنون تغییر خاصی به خود ندیده است. در نسل اول تا سوم، با دو اندازه‌ی ۳۸ و ۴۲میلی‌متری روبه‌رو بودیم. در اندازه‌ی ۳۸میلی‌متری اپل واچ، ۵۵.۱درصد بدنه به صفحه‌نمایش مربوط‌ است که این درصد در نسخه‌ی ۴۲میلی‌متری به ۵۶.۸درصد می‌رسد. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در سه نسل از اپل واچ یکسان بود؛ اما کوپرتینونشین‌ها در سری چهارم، ازنظر طراحی تغییراتی به‌وجود آوردند. اپل واچ سری ۴ در دو اندازه‌ی ۴۰ و ۴۴میلی‌متری عرضه می‌شود که به‌ترتیب نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۵۷ و ۶۰درصد دارند. بااین‌حال اگر شما از اندازه‌ی ۴۲میلی‌متری استفاده می‌کرده‌اید، با در‌دست‌گرفتن نسخه‌ی ۴۴میلی‌متری سری چهارم، تغییراندازه‌ی محسوسی متوجه نخواهید شد. البته این موضوع تا زمانی است که صفحه‌نمایش اپل واچ را روشن نکرده باشید.

با روشن‌کردن نمایشگر، متوجه خواهید شد تا چه میزان حاشیه‌های کناری کمتر و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر شده است، این تفاوت در ابعاد صفحه‌نمایش فواید بسیار زیادی دارد و ازنظر نرم‌افزاری، ساعت اپل واچ را به‌مراتب کاربردی‌تر می‌کند. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، در سال جاری کوچک‌ترین مدل، صفحه‌نمایش بزرگ‌تری درمقایسه‌با بزرگ‌ترین مدل سال گذشته دارد؛ اما ازنظر ابعاد روی دست تفاوت زیادی احساس نمی‌کنید. وزن سری اول اپل واچ در نسخه‌ی ۳۸میلی‌متری از ۲۵ گرم شروع و در نسل سوم در نسخه‌ی ۴۲میلی‌متری به ۵۲.۸ گرم رسید؛ درحالی‌که نسخه‌ی ۴۰میلی‌متری سری چهارم ۴۰ گرم و نسخه‌ی ۴۴میلی‌متری ۴۸ گرم وزن دارد. به‌نظر می‌رسد این وزن برای ساعت در رده‌های مختلف سنی مناسب و متعادل باشد.

بدنه‌ی سری ۴ همانند گذشته در دو جنس متفاوت تولید می‌شود: نسخه‌ی آلومینیومی در سه رنگ نقره‌ای و صورتی و خاکستری و نسخه‌ی فولاد ضدزنگ در رنگ‌های سفید و طلایی و مشکی. ازنظر ارتباطی، سری چهارم به‌صورت معمول از GPS استفاده می‌کند؛ اما نسخه‌ی سلولار آن نیز با پشتیبانی از eSIM برای ارتباط LTE عرضه می‌شود. ازنظر طراحی، تفاوت مدل سلولار با نسخه‌ی عادی در نوار قرمزی است که به‌دور پیچ گردان (Digital Crown) قرار دارد. این قسمت در نسل‌های قبلی به دایره‌ای قرمز تبدیل شده بود که یکی از ضعف‌های طراحی به‌شمار می‌رفت.

هنگام استفاده از اپل واچ حتی در زیر نور مستقیم خورشید دچار مشکل نمی‌شوید؛ اما در بعضی از واچ‌فیس‌های قرارگرفته روی دستگاه به‌دلیل نوشته‌های ریز کمی ناخوانا خواهد بود. باتوجه‌به وجود حسگر نور محیط روی اپل واچ، افزایش نور صفحه‌نمایش تا ۵۰۰ نیت امری طبیعی خواهد بود و می‌تواند خیال شما را از بابت خوانایی کامل راحت کند.

استفاده از اپل واچ سری ۴ تا عمق پنجاه‌متری تأیید شده؛ درنتیجه می‌توانید با خیالی راحت به استخر بروید و از شنای خود لذت ببرید. در اپلیکیشن ورزشی اپل واچ می‌توانید حالت شنا را انتخاب کنید تا عملکردتان به‌صورت دقیق محاسبه شود. اگر به ورزش‌های آبی علاقه داشته باشید، اپل واچ می‌تواند گجت بسیار جالبی برایتان باشد. در هنگام استفاده از این ساعت هوشمند در نزدیکی آب ممکن است لمس‌های اشتباهی رخ دهد؛ به‌همین‌دلیل، با قابلیت نرم‌افزاری درنظر گرفته‌شده می‌توانید آنلاک کنید.

یکی دیگر از قسمت‌های سخت‌افزاری بهبودیافته‌ی اپل واچ، اسپیکر قرارگرفته روی این ساعت هوشمند است. تغییر هوشمندانه‌ی محل اسپیکر و میکروفون دستگاه باعث شده بسیاری از مشکلات نسل‌های قبلی مبنی بر اکوشدن صدا در هنگام تماس ایجاد نشود. اسپیکر در لبه‌ی سمت چپ قرار دارد و با دو شیار مشخص‌ شده است. صدای تولیدشده‌ی این اسپیکر درحدود ۳۰درصد تقویت یافته و اکنون با صدایی به‌مراتب شفاف‌تر و بلندتر روبه‌رو هستید. در تجربه‌های قبلی هنگام پاسخ به تماس تلفنی، مجبور بوده‌اید سر خود را به‌سمت ساعت کج کنید؛ اما در این نسل به طرز شگفت‌انگیزی صدای طرف مقابل کاملا گویاست و صدای شما نیز به رسایی کامل منتقل می‌شود. به‌نظر نمی‌رسد این قابلیت یکی از قابلیت‌های پرکاربرد باشد؛ چراکه کمتر کسی به تماس تلفنی‌اش با صدای بلند پاسخ می‌دهد. باوجوداین، درنظر بگیرید ایرپاد خود را به اپل واچ می‌توانید متصل کنید و بدون نیاز به آیفون، هم به موسیقی گوش دهید و هم درصورت خرید نسخه‌ی سلولار به تماس‌های خود پاسخ دهید که این قسمت فعلا برای کاربران ایرانی دردسترس نیست.

 

بررسی اپل واچ سری 3

 

شرکت Apple ساعت هوشمند اپل واچ ۳ را در ستامبر ۲۰۱۷ عرضه کرد. با وجود بهبود ردیابی تناسب اندام و همگام سازی موسیقی، امکان اتصال بهیک شبکه سلولی فراهم شده است و Apple Watch هنوز بهترین ساعت هوشمند در بازار است. این ساعت با Fitbit Versa به رقابت می پردازد، Fitbit دارای باتری بهتری است اما فاقد قابلیت های ارتباطی اپل واچ است. سیستم عامل مورد استفاده در این دستگاه WatchOS 4 است و اپل برای افرادی که به دنبال نسخه ارزانتری از این ساعت هستند نسخه ای بدون قابلیت LTE ارائه می دهد.

طول باتری بکار رفته در این نسخه از ساعت های اپل افزایش کرده است و شما می توانید ۳۰ ساعت از آن استفاده کنید، اما اگر GPS ساعت فعال باشد این عمر به ۲۰ ساعت کاهش پیدا می کند. ابزار SmartWatch به شما امکان حذف ایمیل ها، پاسخ به پیامک ها، ثبت اعلان ها و غیره را می دهد. در کنار ساعت یک دکمه در کنار همان دکمه چرخان سابق قرار گرفته است.

شما می توانید از این دکمه برای دسترسی به برنامه هایی که اخیرا استفاده شده و برنامه های مورد علاقه تان استفاده کنید و از دکمه چرخان هم می توان برای روشن کردن صفحه نمایش استفاده کرد که با چرخش بیشتر آن روشنایی صفحه نمایش افزایش پیدا می کند.

در قسمت پشت دستگاه سنسور ضربان قلب قرار گرفته است و در قسمت جلو هم صفحه نمایش توسط گلس محافظت می شود. این سعت در دو مدل ۳۸ و ۴۲ میلیمتری و در دو نسخه LTE و معمولی در بازار به فروش می رسد. همه این نسخه ها توانایی مقاومت در برابر آب را دارند و تا عمق ۵۰ متری را تحمل می کنند. با وجود اینکه صفحه نمایش رنگ های طبیعی و زنده ای را نمایش می دهد اما فاقد قابلیت Always-On می باشد که عمر باتری را تحت تاثیر قرار می دهد.

برای خرید ساعت اپل از یک سایت معتبر همین حالا کلیک کنید.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی