اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

گوشیدان یک منبع اطلاعاتی درباره بروزترین و محبوبترین گوشی ها و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار میگیرد است که هدف اصلی آن بالا بردن سطح اطلاعات عمومی شما در زمینه تکنولوژی و فناوری است. شما عزیزان با استفاده از مطالبی که برایتان جمع آوری میکنیم میتوانید در خرید گوشی و ... بهتر عمل کنید و با اطلاعات کافی به تهیه محصول مورد نظر خود بپردازید.
طبقه بندی موضوعی
يكشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۰۴:۴۳ ب.ظ

راهنمای خرید گوشی سامسونگ گلکسی A51

 

سامسونگ گلکسی A51 جزو پرفروش ترین گوشی های سال محسوب می شود که به دلیل داشتن عملکردی مناسب و کیفیت عالی مورد توجه مردم قرار گرفته است. در ادامه با مهم ترین ویژگی های این محصول آشنا خواهید شد، پس تا پایان این مطلب با بهترین منبع اخبار گوشی همراه باشید.

طراحی و ساخت گوشی سامسونگ گلکسی A51

جنس بدنه و فریم گلکسی A51 از نوعی پلاستیک است که نسبت به دیگر گوشی های پلاستیکی سامسونگ کاملا متفاوت است و کیفیت بسیار بهتری دارد  و جلوی آن را نیز شیشه تشکیل داده است که با گوریلا گلس 3 محافظت می شود. یکی از تفاوت های اصلی Galaxy A51 با نسل قبل خود در رنگبندی این محصول است ، رنگبندی این محصول با طرح خاصی که در قاب پشتی دارد بسیار زیبا تر از نسل قبل خود شده است.

جلوی گوشی مدل صفحه نمایش تغییر کرده و بجای ناچ قطره ای از ناچ حفره ای برای دوربین سلفی  استفاده شده است که یک صفحه نمایش تخت و بدون خمیدگی می باشد. این گوشی حدود 172 گرم وزن دارد ولی بخاطر خمیدگی کمی که در قاب پشتی دارد بسیار خوش دست است و این خمیدگی لیز خوردن گوشی در دست را به حداقل رسانده و خیال کاربر را از این بایت راحت کرده است.

ماژول دوربین ها به شکل مستطیلی عمودی طراحی شده است که دوربین های این گوشی بصورت L در آن قرار گرفته اند و از لحاظ کیفیت نیز نسبت به نسل قبل خود پیشرفت قابل توجه ای داشته است.

در لبه ی پایین گوشی درگاه شارژ تایپ سی و اسپیکر و میکروفون اصلی گوشی و همچنین درگاه جک 3.5 میلی متری قرار دارد و دکمه های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور گوشی در سمت راست آن قرار گرفته اند و در سمت چپ گوشی نیز درگاه سیمکارت ها و کارت حافظه قرار دارند که با این گوشی شما قادر خواهید بود از دو سیم کارت و کارت حافظه بصورت همزمان استفاده کنید.

اسپیکر ها در این گوشی حجم صدای پایینی نسبت به رقبا دارد و کیفیتی که انتظار می رفت را در این گوشی مشاهده نکردیم ولی بر خلاف اسپیکر اصلی گوشی ، اسپیکر مکالمه کیفیت صدای بسیار خوبی دارد و حجم صدا نیز زیاد است.

 

صفحه نمایش

صفحه‌نمایش A51 با 0.1 اینچ ارتقاء نسبت به گذشته یک نمونه 6.5 اینچی با وضوح 1080×2400 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس در نسبت 20:9) بوده که طبق انتظار با فناوری Super AMOLED ساخته شده است.

این صفحه‌نمایش نیز مثل دیگر OLEDهای سامسونگ در هنگام مشاهده از کناره‌ها، سایه سبزرنگ مشهودی را به نمایش می‌گذارد که به خصوص در پس‌زمینه‌های سفید مشهودتر است. سنسور اثر انگشت در این گوشی نیز مثل نمونه‌های پیشین، درون صفحه‌نمایش قرار داشته و همانطور که در ادامه خواهیم دید ظاهرا تفاوت خاصی در اجرا و عملکرد این سنسور نسبت به مدل‌های پیشین دیده نمی‌شود.

در منوی Display دستگاه امکان فعال کردن Night mode (برای تیره کردن پس‌زمینه منوها) و Blue light filter (برای کاهش فشار روی چشم در هنگام کار کردن با گوشی در تاریکی) در نظر گرفته شده و با انتخاب گزینه Screen mode نیز می‌توان حالت صفحه‌نمایش را از بین دو گزینه Natural و Vivid انتخاب کرد. این گزینه در حالت پیش‌فرض روی Natural قرار دارد و با انتخاب Vivid، طبق انتظار با رنگ کاملا اشباع‌شده‌تری روبرو می‌شویم که می‌توان میزان گرمای آن را به صورت دستی تعیین کرد و با انتخاب گزینه Advanced settings نیز شدت سه رنگ قرمز، سبز و آبی به صورت جداگانه قابل تغییر است.

 

دوربین گوشی A51

در قاب پشتی گلکسی A51 چهار دوربین قرار دارد که هر یک از آنها وظیفه ی خاص خودش را دارد. دوربین اصلی این گوشی یک لنز 48 مگاپیکسلی دارد و در کنارش یک دوربین 12 مگاپیکسلی Ultra Wide با زاویه دید 123 درجه قرار دارد و دارای یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی نیز می باشد که در نسل قبل وجود نداشت و در کنار این سه دوربین یک حسگر عمق برای تشخیص عمق تصاویر قرار دارد.

دوربین گلکسی A51 در مکان هایی با نور مناسب تصاویر بسیار عالی را به ثبت می رساند و در شب نیز کیفیت تصاویر نسبت به نسل قبل کمی بهبود یافته است ، دوربین این گوشی قابلیت زوم تا 8 برابر را دارد. دوربین فوق عریض از دقت و کیفیت خوبی برخوردار است.

 

بیشتر بخوانیم:

معرفی گوشی سامسونگ گلکسی A52

معرفی بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2021

سخت افزار

گلکسی A51 سامسونگ از چیپست 10 نانومتری اگزینوس 9611 به عنوان مغز متفکر بهره می‌برد. این تراشه دارای پردازنده هشت هسته‌ای (4 هسته 2.3 گیگاهرتزی Cortex-A73 و 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی Cortex-A53) با پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 بهره می‌برد. سامسونگ این گوشی را با 4 پیکربندی با 4، 6 و 8 گیگابایت حافظه رم و 64 و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 2.0 راهی بازار کرده است. خوشبختانه در تمامی نسخه‌های این گوشی امکان افزایش حافظه از طریق شیار اختصاصی microSD نیز در نظر گرفته شده است.

در مقایسه با چیپست اگزینوس 9610 که در گوشی A50 استفاده شده، در 9611 تفاوت چشمگیری مشاهده نمی‌شود. هسته‌های پردازنده، فرکانس آنها و حتی پردازنده گرافیکی آنها نیز یکی است. به نظر می‌رسد تفاوت تفاوت اعمال شده در دوربین باشد که امکان پشتیبانی از سنسورهای با رزولوشن بالاتر در نظر گرفته شده است. با این حال، در تست‌های بنچمارک در بررسی گلکسی A51 سامسونگ امتیازاتی که توسط این گوشی کسب شد، تقریباً در تمامی تست‌ها بهتر از نسل قبلی خود بود.

 

A51 یک گوشی میان‌رده است و این یعنی در انجام کارهای روزمره مانند استفاده از شبکه‌های اجتماعی، عکاسی، فیلمبرداری، یوتیوب، گشتن در وبسایت‌ها، برقراری تماس، ارسال پیام، مطالعه و … به هیچ وجه شما را ناامید نخواهد کرد. البته امکان استفاده از این گوشی برای انجام کارهای سنگین و چالشی‌تر نیز در نظر گرفته شده. به عنوان مثال در طول بررسی گلکسی A51 سامسونگ ما توانستیم جدیدترین و سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی مانند آسفالت 9 یا PUBG Mobile را بر روی آن نصب کنیم و با موفقیت بازی کنیم.

 

نرم افزار

سامسونگ A51 را با جدیدترین نسخه از سیستم عامل که با جدیدترین نسخه از رابط کاربری این شرکت شخصی سازی شده ارائه کرده کرده است؛ البته با در نظر گرفتن اینکه هنوز اندورید 11 برای گوشی‌های غیرپیکسلی ارائه نشده‌اند. این گوشی دارای رابط کاربری OneUI 2.5 بر پایه اندروید 10 است. نسخه جدید این نرم‌افزار در ظاهر تفاوت خاصی با نسخه 2.0 ندارد و به نظر می‌رسد بهینه‌سازی در پوسته از جمله تغییرات این نسخه در مقایسه با نسل قبل است.

نرم‌افزار A51 به سبک همیشگی گوشی‌های سامسونگ مجموعه‌ای از امکانات کاربردی و مفید را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برنامه‌های پیش‌فرض چندانی بر روی این گوشی نصب نیست و حتی امکان عدم نصب و یا پس از آن حذف این برنامه‌ها نیز در نظر گرفته شده است. کاربردی‌ترین قابلیت اندروید 10 که با رابط سامسونگ هم یکپارچه شده است، Dark Mode یا همان تم تاریک است. این امکان حالا تقریباً در اکثر صفحه‌ها و برنامه‌ها در نظر گرفته شده و استفاده از آن تأثیر چشمگیری در میزان مصرف باتری دارد.


از دیگر امکانات کاربری این گوشی، قابلیت  Digital well-being و Parental Control است که می‌تواند شما را از زمان استفاده از برنامه‌های گوشی، میزان روشن بودن بودن نمایشگر، تعداد دفعات باز و بسته شدن قفل گوشی و … با خبر کند. در این قسمت همچنین می‌توان محدودیت‌های برای استفاده خودتان یا فرزندنتان از گوشی نیز در نظر بگیرید تا از این طریق میزان وابستگی‌تان به گوشی کمتر شود.

 

باتری و شارژدهی گوشی A51

سامسونگ برای این گوشی خود از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که یک شارژر سریع 15 وات نیز به همراه گوشی ارائه می شود که باتری این گوشی را می تواند در مدت 2 ساعت از صفر تا 100 شارژ کند. باتری گلکسی A51 برای استفاده معمولی یک روز را به راحتی دوام می آورد و در صورتی که استفاده کمی از گوشی داشته باشید شارژدهی باتری از یک روز نیز بیشتر می شود.

 

نتیجه گیری

سری های A گوشی سامسونگ جزو بهترین و پر فروش ترین گوشی های میان رده سامسونگ به حساب می آیند که هم اقتصادی هستند و هم ارزش خرید بالایی دارند، بنابراین می توان گفت خرید گوشی A51 انتخاب معقول و مطمئنی به حساب می آید.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی