اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

گوشیدان یک منبع اطلاعاتی درباره بروزترین و محبوبترین گوشی ها و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار میگیرد است که هدف اصلی آن بالا بردن سطح اطلاعات عمومی شما در زمینه تکنولوژی و فناوری است. شما عزیزان با استفاده از مطالبی که برایتان جمع آوری میکنیم میتوانید در خرید گوشی و ... بهتر عمل کنید و با اطلاعات کافی به تهیه محصول مورد نظر خود بپردازید.
طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۳۳ ب.ظ

معرفی گوشی سامسونگ گلکسی A52

 

گوشی سامسونگ گلکسی A52 جزو پر فروش ترین گوشی های میان رده سامسونگ در سال 2021 محسوب می شود. این نسخه از سری A پیشرفته ترین نسخه است که تا کنون به بازار عرضه شده است که در ادامه قصد داریم بیشتر درمورد آن صحبت کنیم. پس با بهترین وبلاگ اخبار فناوری و تکنولوژی یعنی وبلاگ گوشیدان همراه باشید... .

طراحی و شکل ظاهری گوشی سامسونگ گلکسی A52

امسال سامسونگ به طور کلی طراحی گوشی‌های خود را تغییر داده و این روند با سری گلکسی S21 آغاز شد و حالا به میانرده‌های این سازنده کره‌ای رسیده است. گلکسی A52 در زمینه متریال استفاده شده در ساخت آن تغییر خیلی زیادی نداشته است، البته به جز گوریلاگلس 3 در نسل قبل که حالا به گوریلاگلس 5 تغییر کرده که نمایشگر را در برابر ضربه و خط و خش مقاومت‌تر می‌کند.

بدنه‌ی این کهکشانی همچنان از جنس پلاستیک می‌باشد، اما در این نسل این پلاستیک طراحی مات دارد که بسیار جذاب‌تر از قبل می‌باشد و ظاهری مدرن به گوشی بخشیده و زمانی که به آن نگاه می‌کنید دیگر احساس یک میانرده ارزان قیمت را ندارید. قاب پشتی از نظر طراحی لبه‌های پشتی نیز دچار تغییر شده است، زیرا در نسل قبل انحنای قابل توجهی وجود داشت که باعث می‌شد گوشی بهتر در دست قرار بگیرد و حالا در این نسل این انحنا بسیار کمتر شده و تقریبا با یک طراحی تخت در لبه‌های قاب پشتی مواجه هستیم.


تغییر دیگری که باعث زیبایی بیشتر این گوشی جدید شده است به طراحی بهتر فریم دوربین‌ها برمی‌گردد. در نسل قبل یک قاب پلاستیکی براق را مشاهده می‌کردیم که یک فریم مشکی رنگ دوربین به روی آن قرار گرفته و لنز‌های دوربین درون آن قرار دارد. در این نسل اما کره‌ای‌ها این طراحی را تغییر داده‌اند و فریم دوربین را به رنگ بدنه و به نوعی به صورت یکپارچه با آن درآورده‌اند. این طراحی باعث می‌شود هماهنگی بیشتری به روی قاب پشتی دیده شود و در هر رنگ هم فریم دوربین به رنگ خود قاب پلاستیکی باشد.


دوربین‌های گلکسی A51 اما بیرون زدگی خیلی کمی داشتند و این مورد در این نسل در جهت منفی تغییر کرده و فریم دوربین‌های گلکسی A52 بیرون زدگی بیشتری دارد. این بیرون زدگی باعث می‌شود هنگام قرار دادن گوشی به روی سطوح صاف مانند میز دستگاه تکان بخورد و همچنین بیشتر در معرض خط و خش باشد (البته اگر قاب استفاده کنید به دلیل هم سطح شدن فریم دوربین با قاب این مشکل حل می‌شود).

این کهکشانی جدید نسبت به نسل قبل سنگین‌تر و ضخیم‌تر هم شده است و وزن 172 گرمی آن به 189 گرم رسیده است. از نظر ضخامت هم همین موضوع رخ داده و 7.9 میلی متر به 8.4 میلی متر افزایش پیدا کرده است. در واقع به بیان ساده از نظر ارگونومی و راحتی در دست گرفتن شاید گلکسی A51 نسل قبل را بتوان محصول بهتری دانست، اما فراموش نکنیم که وزن و ضخامت و ارگونومی A52 همچنان هم کاملا مناسب است.


اتفاق هیجان انگیز دیگری که در این میانرده رخ داده و حقیقتا باید سامسونگ را به خاطر آن ستایش کنیم استفاده از گواهی IP67  به منظور مقاومت در برابر نفوذ آب تا مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری می‌باشد. البته درست است که اکثر ما احتمالا هیچ گاه به عمد از این قابلیت استفاده نمی‌کنیم، اما ترجیج می‌دهیم که یک ویژگی باشد و از آن استفاده نکنیم تا نباشد و حسرت آن را داشته باشیم.

خوب، به سراغ فریم اطراف این گوشی برویم و نگاهی به آن داشته باشیم. این فریم برعکس قاب پشتی طراحی براقی دارد و در سمت راست از دکمه‌های پاور و ولوم، در بالا از میکروفون دوم و درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و در لبه‌ی پایینی از اسپیکر، میکروفون اصلی، درگاه Type C و جک 3.5 میلی متری صدا میزبانی می‌کند. لبه‌ی سمت چپ هم کاملا خلوت می‌باشد و با انتقال خشاب سیم‌کارت به بالا درگاهی به روی آن مشاهده نمی‌شود.


یکی از عجیب‌ترین اتفاق‌ها در گلکسی A52 در قسمت جلویی این محصول رخ داده است، آن هم نه به خاطر نمایشگر یا تغییر ناچ و … بلکه به خاطر این که حاشیه‌های نمایشگر نسبت به نسل قبل ضخیم‌تر شده است، چرا که A51 نسبت نمایشگر به بدنه‌ی 87.4 درصدی داشت و حالا A52 نسبتی 84.1 درصدی دارد.


این موضوع از این جهت عجیب است که اولا با رسیدن گوشی‌های جدید معمولا شرکت‌ها سعی می‌کنند این نسبت را افزایش دهند تا لذت مشاهده‌ی محتوا بیشتر شود و دوم هم این که یکی از دلایل جذابیت A51 همین حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر بود که باعث می‌شد نگاه کردن به قسمت روبرویی آن لذت بخش باشد و حالا این موضوع از بین رفته است! نمی‌دانیم دلیل این کار سامسونگ چه چیزی است، اما قطعا یک پسرفت در گوشی جدید نسبت به نسل قبل به حساب می‌آید.

در نهایت این کهکشانی در چهار رنگ آبی، بنفش، سفید و مشکی ساخته شده که در هر چهار رنگ ظاهر زیبا و جذابی دارد و به سلیقه‌ی خود می توانید از میان آن‌ها گزینش کنید.

 

صفحه نمایش و اسپیکر

تلفن های A52 ، A32 و A72 همگی از نمایشگر های به روزتری به نسبت نسل های قبل خود بهره مند هستند . همه مدل های نام برده برای اولین بار است که نرخ تازه سازی 90 هرتز را نمایش می دهند . گلکسی A52 از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی بهره میبرد که از نسل قبل خود سریعتر و از نور بیشتری برخوردار است . سامسونگ برای صفحه نمایش ای 52 ، حداکثر روشنایی 800 نیت را تبلیغ کرده است که باید ببینیم درست گفته است یا خیر ؟ . البته هیچ جای نگرانی نیست چراکه می توانید از گوشی در زیر نور مستقیم و شدید خورشید بدون هیچ مشکلی استفاده کنید و لذت ببرید . سامسونگ برای نمایشگر A52 از دو فضای رنگ Vivid (پیش فرض) و Natural (طبیعی | استاندارد) استفاده کرده است . فضای رنگ Vivid یک نوار لغزنده از تن رنگ ها را در اختیار کاربر قرار میدهد و همچنین کاربر امکان تنظیم سفارشی نقطه سفید را نیز به عهده دارد . اما فضای رنگ Natural (استاندارد) از حالت sRGB پشتیبانی می کند که بسیار عالی و صد البته دقیق میباشد . هرچه بخواهیم از سرعت نمایشگر صحبت کنیم ، نمی توانیم فقدان HDR را پنهان کنیم ؛ صفحه نمایش گلکسی A52 از حالت HDR پشتیبانی نمی کند ولی بازهم جای شکرش باقیست که از Widevine L1 پشتیبانی می کند . در ادامه بررسی صفحه نمایش گلکسی A52 سامسونگ قصد داریم ویژگی حفاظت از نور آبی را بیان کنیم ؛ یک تنظیمات انطباقی که در صورت تمایل می تواند رنگ ها را در طول روز تنظیم کند همچنین می توانید حالت شب را برای کل سیستم فعال کنید .

بیشتر بخوانیم:

معرفی بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2021

راهنمای خرید گوشی سامسونگ گلکسی A51

 

دوربین

سامسونگ برای گلکسی A52 چهار دوربین در قاب پشتی در نظر گرفته است. سنسور اصلی این دوربین‌ها 64 مگاپیکسلی و از نوع عریض با گشادگی دیافراگم f/1.8 است. این سنسور از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار با تشخیص فاز بهره می‌برد. در کنار این دوربین یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 123 درجه و f/2.2 قرار گرفته است. دو سنسور 5 مگاپیکسلی با f/2.4 هم یکی از نوع ماکرو و دیگری تشخیص عمق این دوربین‌ها را همراهی می‌کنند.

دوربین 48 مگاپیکسلی به صورت پیش‌فرض و به لطف فناوری ترکیب پیکسلی 4 به 1، تصاویر را 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند. البته اگر تمایل به ثبت تصاویر 48 مگاپیکسلی داشته باشید می‌توانید این حالت را از نرم‌افزار دوربین فعال کنید. البته با در نظر گرفتن اینکه تصاویر 12 مگاپیکسلی از جزئیات خوب، نویز کمتر و دقت رنگی بیشتری برخوردار است، عکس‌های 64 مگاپیکسلی که حجم بیشتری را در فضای گوشی اشغال می‌کنند، شاید چندان کاربردی نباشند.

دوربین سلفی گوشی هم که در حفره دورن نمایشگر قرار گرفته، 32 مگاپیکسلی، از نوع عریض با f/2.2 است. این دوربین می‌تواند با کیفیت 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. همچنین برای دوربین اصلی امکان فیلمبرداری 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه و FHD در نرخ 30 و 60 در نظر گرفته شده است که حالت Super Steady که لرزش‌های در حین فیلمبرداری را تا حد ممکن حذف می‌کند، در حالت FHD@30fps وجود دارد.

در نرم‌افزار دوربین، به غیر از حالت معمول عکاسی و فیلمبرداری، امکان عکاسی تا بزرگنمایی 10 برابر به صورت دیجیتالی هستیم. که طبیعتاً هر چه رقم زوم بالاتر می‌رود، کیفیت تصویر خروجی افت پیدا می‌کند. عکاسی در حالت پرتره (تار کردن تصویر پس‌زمینه) هم برای دوربین اصلی و هم سلفی در نظر گرفته شده است. عکاسی و فیلمبرداری در حالت Pro (تنظیم دستی)، Night Mode، صحنه آهسته، فوق آهسته، ماکرو، عکاسی غذا و … از دیگر حالت‌های دوربین A52 هستند.

 

 

باتری گوشی سامسونگ گلکسی A52

عمر باتری گلکسی A52 5G در هنگام آزمایش چشمگیر بود. باتری توانمند و دیر زی این گوشی حتی می تواند شما را بدون شارژ دوباره به روز دوم نیز برساند که این بی گمان برای کاربران بسیار شادی آفرین خواهد بود. برای نمونه بهتر است بدانید که در سفری یک روزه به شهر نیویورک و با وجود استفاده بالا از ایمیل ، توییتر و دوربین، در هنگام بازگشت به خانه، باز هم 50% از شارژ باتری همچنان برجای مانده بود. مدت زمان روشن گذاشتن گوشی در آزمایش های روزانه ما دستکم 6 ساعت نیم تا 7 ساعت بود و نرخ بازفِرش یا نوسازی نمایشگر آن نیز در حالت 120 هرتز بود. جالب است که اگر این نرخ را روی 60 هرتز تنظیم نموده و از دیگر ابزارهای کاهش مصرف باتری بهره ببرید، بیگمان عمر باتری شما بیش از پیش خواهد بود و دیگر در طول روز چندان نگران شارژ باتری نخواهید بود.

موبایل A52 5G از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می کند ، اما جالب است که این دستگاه با یک شارژر 18 وات در جعبه اش به فروش می رسد که شاید چندان خوشایند نباشد. ای کاش سامسونگ آنقدر سخاوتمند بود که بتواند یک شارژر 25 وات را در جعبه اش می گذاشت. با این حال ، حتی با شارژر 18 وات ، تلفن با سرعت قابل قبولی شارژ می شود. باتری این دستگاه همانند برخی گوشی های پرچم دار در مدت 30 دقیقه پر نمی شد، اما برای شارژ کامل به کمتر از 90 دقیقه زمان نیاز بود. این برای باتری 4500 میلی آمپری با شارژر 18 واتی چندان بد نیست. بهتر است بدانید که در آزمایش شارژ یا شارژر 25 واتی، باتری این گوشی در مدت زمان 70 دقیقه پر شد.

A52 5G از شارژ بیسیم پشتیبانی نمی کند و البته از یک گوشی میانرده نیز نمی توان چنین انتظاری داشت.

 

 

کلام آخر

همان طور که مطالعه کردید گوشی گلکسی A52 جزو محبوب ترین و موفق ترین سری های میان رده این برند می باشد که ارزش خرید بالایی دارد. این گوشی نقطه ضعف خاصی ندارد و در عین حال دارای نکات مثبت زیادی می باشد.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی