اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

گوشیدان یک منبع اطلاعاتی درباره بروزترین و محبوبترین گوشی ها و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار میگیرد است که هدف اصلی آن بالا بردن سطح اطلاعات عمومی شما در زمینه تکنولوژی و فناوری است. شما عزیزان با استفاده از مطالبی که برایتان جمع آوری میکنیم میتوانید در خرید گوشی و ... بهتر عمل کنید و با اطلاعات کافی به تهیه محصول مورد نظر خود بپردازید.
طبقه بندی موضوعی
دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۳۴ ب.ظ

مشخصات چند نمونه از مانیتور های سامسونگ

 

 

مدت هاست که سامسونگ توانسته با ارائه محصولات بی نظیر خود، بازار تکنولوژی را در دست بگیرد. در این مطلب تمرکز ما بر روی مانیتور های سامسونگ است و قصد داریم نمونه ای از بهترین ها را همراه با مشخصات در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با کمک این مطلب محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و به یک نتیجه مطلوب برسید.


مانیتور سامسونگ مدل UR59C

 

مانیتور UR59C سامسونگ، یک مانیتور خمیده ۳۲ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۹ و پنل VA است که تصویری با وضوح 4K با تراکم پیکسل ۱۳۹ در هر اینچ را ارائه می‌دهد. کنار هم قرار گرفتن دو کلمه «خمیده»‌ و «وضوح 4K» به خودی خود در دنیای مانیتورها خبر از قیمت بالا می‌دهد اما در عین حال مانیتور UR59C با قیمت زیر ۵۰۰ دلار یکی از خوش‌قیمت‌ترین مانیتورهای بازار است.


بخشی از این قیمت مناسب به خاطر جنس مانیتور است که به جز پایه آن تقریبا تمامی بخش‌هایش از پلاستیک ساخته شده. اما طراحی کلی UR59C به قدری ساده، زیبا و مینیمالیستی است که نه تنها حس محصولی اقتصادی را منتقل نمی‌کند،‌ بلکه به اندازه یک مانیتور پرمیوم گران‌قیمت هم با شکوه است.

ضخامت ۸۶ میلی‌متری مانیتور باعث می‌شود با یکی از ظریف‌ترین گزینه‌ها موجود در این محدوده قیمت رو به رو باشیم و خوشبختانه حاشیه‌های مانیتور در بالا و طرفین آن بسیار کم است. بخش پایینی هم با عرض ۲۰ میلی‌متر که روی آن لوگوی سامسونگ حک شده شاید به ظریفی اطراف نباشد اما همچنان به اندازه‌ای بزرگ نیست که بخواهد به چشم بیاید.

اما به غیر از جنس بدنه مانیتور که البته به خاطر وزن کمترش هم من با به کار رفتن پلاستیک مشکلی ندارم، پایه UR59C جای دیگری است که سامسونگ تلاش کرده تا هزینه‌هایش را کاهش دهد و مانیتوری با قیمت مناسب به بازار عرضه کند. اشتباه نکنید، پایه مانیتور به شدت مستحکم و در عین حال سبک و ظریف است اما در عوض هیچ تنظیماتی برای بالا یا پایین بردن آن وجود ندارد. از طرفی خبری از ماونت VESA نیست و در نتیجه نمی‌توانید از پایه دیگری استفاده کنید.

بزرگترین نقطه ضعف مانیتور خمیده اقتصادی سامسونگ را هم به پای همین پایه ساده آن می‌توان نوشت چرا که به جز حرکت دادن خود مانیتور تا ۱۷ درجه به عقب و ۲ درجه به جلو هیچ انتخاب دیگری برای تنظیم آن ندارید. برای همین حتما قبل از خرید آن ارتفاع خود میز و فاصله جای قرارگیری مانیتور تا محل نشستن خودتان را مورد نظر قرار دهید.


شعاع انحنا ۱۵۰۰ میلی‌متری UR59C کمتری از آن چیزی است که آن را در دسته مانیتورهای «فوق خمیده» قرار دهیم اما این انحنا نه تنها ظاهری جذاب‌تر و کمی گیمینگ به مانیتور می‌بخشد، بلکه واقعا روی دید شما تاثیر می‌گذارد. موضوعی که در بخش بعدی به طور مفصل‌تر در موردش صحبت می‌کنیم.

در نهایت می‌رسیم به پشت مانیتور که جوی‌استیک تنظیمات مانیتور و درگاه‌های محدود آن در آنجا قرار گرفتند. مانیتور UR59C متاسفانه تنها یک درگاه HDMI 2.0، یک درگاه DisplayPort و جک ۳.۵ میلی‌متری دارد. برای همین اگر بخواهید دستگاه‌های بیشتری را به آن متصل کنید، به مشکل برخواهید خورد و برای مثال باید برای وصل کردن کامپیوتر یا کنسول بازی خود به درگاه HDMI یکی را انتخاب کنید.

اما در عوض محل قرارگیری درگاه‌ها در وسط مانیتور به همراه درپوشی که روی آن قرار می‌گیرد، باعث می‌شود تا کابل‌هایی که به آن وصل می‌کنید به راحتی از نگاه‌ها دور باقی بمانند و مدیریت کابل‌ها به سادگی تمام صورت بگیرد.

UR59C یک مانیتور مختص گیمینگ نیست و خود سامسونگ هم در این زمینه ادعایی نمی‌کند. نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتزی UR59C برای بسیاری از گیمرها حکم یک «نه» محکم را دارد و خبری از تکنولوژی‌هایی چون G-Sync هم نیست. اما اگر به دنبال یک مانیتور فوق حرفه‌ای مختص گیمینگ و به خصوص برای تجربه بازی‌های چند نفره رقابتی مثل کانتر استرایک نیستید، UR59C اتفاقا می‌تواند اکثر انتظارات شما را بر آورده کند.


برای مثال زمان پاسخ‌گویی یا همان Input Lag مانیتور ۴ میلی‌ثانیه است که حتی از برخی مانیتورهای گیمینگ گران‌قیمت‌تر موجود در بازار هم کمتر به حساب می‌آید. از طرفی اگر کارت گرافیک و سیستم قدرتمندی داشته باشید که بتوانید همان ۶۰ فریم را در اکثر بازی‌ها بگیرید و تغییرات فریم آنقدری نباشد، نبود تکنولوژی‌هایی چون G-Sync دیگر آنقدری اهمیت ندارد.

نکته دیگری هم که باید در نظر داشت این است که با حتی برخی از قدرتمندترین سیستم‌های موجود هم نمی‌توان با وضوح تصویر 4K بازی‌ها را با نرخ ۶۰ فریم روی تنظیمات گرافیکی بالاتر اجرا کرد، چی برسد به نرخ‌های بالاتر از ۶۰ و برای همین ۶۰ هرتز بودن UR59C در اجرای تقریبا تمامی بازی‌های سینگل‌پلیر مانع خاصی به حساب نمی‌آید.

در واقع مانیتور UR59C سامسونگ یک مانیتور همه‌کاره با قیمت مناسب است که اگر فریم‌های بالاتر از ۶۰ برایتان اهمیتی نداشته باشد یا بخواهید از آن برای بازی کردن با کنسول‌های نسل هشتم استفاده کنید، فرق چندانی با یک مانیتور گیمینگ ندارد و می‌تواند انتظارات شما را بر آورده کند به خصوص که قرار نیست هزینه زیادی هم صرف کنید.

 

مانیتور سامسونگ مدل LS22F355HN 22

 

مانتیور LS22F355HN سامسونگ در سایز 21.5 اینچ،  با عرض 10 میلی‌متر، ابعاد 206 × 394 × 508 میلی‌متر و وزن 2.8 کیلوگرم، در ساختاری باریک به رنگ مشکی و بسیار سبک طراحی و تولید شده است که همان‌طور که در بالا ذکر گردید برای مصارف خانگی، اداری و به طور کلی کاربری عمومی بسیار مناسب می‌باشد. جنس بدنه دستگاه تمام پلاستیک با مقاومت بسیار بالا است که به همراه پایه ساده دایره‌ای به صورت ظریف صفحه مانیتور را  ثابت نگه می‌دارد. صفحه نمایش محصول به صورت تخت بوده و حاشیه‌های آن باریک طراحی شده است که این حاشیه کم به کاربرانی که از دو مانیتور استفاده می‌کنند بسیار کمک می‌کند تا فاصله و مرز بین هر دو تصویر را به حداقل برسانند.
 
 در قسمت پشتی مانیتور LS22F355HN یک درگاه VGA و یک درگاه HDMI به‌ چشم می‌خورد که از آن‌ها می‌توان برای اتصال مانیتور به کامپیوتر بهره برد. همان‌طور که گفته شد این مانیتور دارای درگاه HDMI می باشد و تصاویر با کیفیت بهتری نمایش داده می‌شوند که با وجود آن می‌توان از این مانیتور در کارت گرافیک‌های جدید برای نمایش تصاویر حرفه‌ای تر و انجام بازی‌های رایانه‌ای بهره برد. هم‌چنین یک جک صوتی 3.5 میلی‌متری برای اتصال هدفون دارد اما خبری از پورت‌ DVI در آن نیست.

مانیتور LS22F355HN سامسونگ از یک صفحه نمایش 21.5 اینچی LED با رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل و پنل TN بهره می‌برد که کیفیت تصاویر خروجی آن بسیار بالا و Full HD است. کیفیت تصاویر، زاویه دید، سرعت پاسخگویی مانیتور، شفافیت رنگ‌ها و میزان روشنایی در سطح بسیار خوبی قرار داشته و تجربه‌ای لذت بخش را برای کاربران فراهم می‌نماید. سرعت پاسخگویی مانیتور LS22F355HN برابر با 5 میلی ثانیه، نسبت تصویر آن 16 به 9 و کنتراست نمایشگر 1000:1 است. اما با این که این اعداد برای یک مانیتور اداری و خانگی خوب به نظر می‌رسند ولی هنگام بازی کردن یا تماشای فیلم به ویژه در صحنه‌های سریع و اکشن کمی چشم را اذیت می‌کند.  نرخ به روزرسانی تصویر در این محصول برابر با 60 هرتز و زاویه دید 170 درجه در حالت افقی و 160 درجه در حالت عمودی را داراست. شدت روشنایی محصول 200 کاندلا بر متر مربع و تعداد رنگ قابل نمایش در مانیتور مورد نظر 200 کاندلا بر متر مربع به میزان 16.7 میلیون رنگ می‌باشد. یکی دیگر از مشکلات این مانیتور زاویه‌ی دید و دقت نمایش رنگ‌ها است که به اندازه‌ پنل‌های IPS خوب نیست ولی در مجموع هنگام کار کردن با این مانیتور مشکل آزار دهنده ای نداریم. متاسفانه استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد گیمینگ مانند فناوری فری سینک کمپانی AMD در ساختار نمایشگر مذکور نیز به چشم نمی‌خورد.


تکنولوژی Magic Bright و Magic Upscale:  با بهره گیری محصول از این تکنولوژی نه تنها روشنایی صفحه نمایش در سطح مطلوبی قرار دارد بلکه نمایش جزئیات و رنگ‌ها  کاملا خوب است.
تکنولوژی Eye Saver Mode: استفاده از این تکنولوژی در مانیتور LS22F355HN به عنوان یکی از نقاط قوت آن باعث می‌شود که با حذف نور آبی هنگام کار کردن طولانی با مانیتور چشم ها دچار خستگی نشوند که این قابلیت تنها با لمس یک دکمه شروع به کار می‌کند.
تکنولوژی Eco-Saving Plus: وجود این تکنولوژی در محصول باعث کاهش روشنایی صفحه، صرفه‌جویی و کاهش مصرف انرژی می‌گردد.
تکنولوژی Flicker Free: یکی دیگر از تدابیر شرکت سامسونگ برای ارائه یک تجربه خوشایند استفاده از این تکنولوژی است که به کمک آن تصاویر کاملا بدون پرش ولرزش نمایش داده می‌شوند. زمانی که از مانیتور یا رایانه بدون کیس برای مدت طولانی استفاده شود، این تکنولوژی خستگی چشم را کاهش می‌دهد. همچنین تکنولوژی Flicker-Free  باعث کاهش نور آبی موجود در صفحات نمایشگر می‌شود. نور آبی، نوری با طول موج بین 381 تا 500 نانومتر می‌باشد. این نور با گذر از عدسی چشم می‌تواند برای چشم بسیار خطرناک باشد و موجب بیماری‌های مانند آب مروارید شود.

مصرف انرژی مانیتور LS22F355HN سامسونگ در حالت عدی 30 وات است که این مقدار در حالت آماده به کار (Standby) حدود 0.5 و در حالت خاموش 0.3 ثانیه است. به طور کلی تمام قطعات یک سیستم کامپیوتری دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت خروجی تمامی فعالیت‌ها، دستورات و پردازش‌ها در نمایشگری که پیش چشمان شما قرار دارد دیده شود. در بین قطعات و سخت‌افزارهای یک سیستم کامپیوتری نمی‌توان میزان اهمیت هر قطعه را اولویت‌بندی کرد، ولی به ‌تردید برخی موارد می‌توانند اهمیت بیشتری داشته باشند. این ادعا زمانی بیش‌تر مهم می‌شود که برای کاربری خاصی بخواهید سیستم کامیپوتری یا سخت‌افزار مشخصی را خریداری کنید. اما کاربران خانگی و اداری همیشه تلاش می‌کنند سیستمی مقرون به صرفه داشته باشند تا در ازای هزینه‌ پرداختی بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانیم:

بررسی بهترین مانیتور های بنکیو


مانیتور سامسونگ مدل C49HG90

 

 

صفحه‌نمایش بزرگ یکی از دلایل خرید اصلی C49HG90 به شمار می‌آید و به این ترتیب گزینه‌ای بسیار مناسب برای گیمرها محسوب می‌گردد. محتواها به‌صورت جذاب و زاویه دید گسترده نشان داده می‌شوند. در حقیقت می‌توان گفت با خرید این مدل چیزی را از دست نمی‌دهید و قادرید تمام فضای بازی را زیر نظر داشته باشید. بهره‌گیری از تکنولوژی ال‌ای‌دی باعث شده تا روشنایی پنل افزایش یابد و در این صورت قادر به دیدن جزئیات بیش‌تری از تصاویر هستید. هم‌چنین رنگ‌ها در دیسپلی‌های ال‌ای‌دی زیباتر به‌نمایش گذاشته می‌شوند و C49HG90 چشم‌های کاربر را خیره می‌سازد. زمان پاسخ‌گویی ۱ میلی‌ثانیه است و مطمئن باشید فرامین شما به‌سرعت اجرا می‌گردند و تغییرات مورد نظر بر روی بازی اعمال می‌شود. نرخ بالای به‌روزرسانی تصویر جز ویژگی‌های جداناشدنی C49HG90 است و این اجازه را به شما می‌دهد تا تک‌تک فریم‌های بازی را مشاهده کنید و نمایشگر صحنه‌ای را از قلم نمی‌اندازد. خمیده بودن مانیتور سامسونگ جذابیت گیم‌ها را افزایش می‌دهد و از طرفی ظاهری چشم‌گیر را برای دیوایس فراهم آورده. درگا‌ه‌های‌ متعدد استفاده از C49HG90 را راحت‌تر می‌کند و برای مثال می‌توانید هدفون خود را به محصول کره‌ای متصل نمایید.


مانیتور سامسونگ مدل 32H711Q

 

 

طراحی مدرن و لاکچری فروش زیادی را برای 32H711Q رقم زده و در این رنج قیمتی به یکی از انتخاب‌های جدی گیمرها و افراد حرفه‌ای تبدیل شده. استفاده از فن‌آوری ال‌ای‌دی روشنایی و رنگ‌های اغراق‌‌آمیز را برای مانیتور سامسونگ رقم زده. به این ترتیب تماشای فیلم‌ها و تجربه بازی‌ها در 32H711Q بسیار لذت‌بخش است. اندازه بزرگ نمایشگر این اجازه را به شما می‌دهد تا با فراغ‌بال به انجام کارهای روزمره و حرفه‌ای خود بپردازید. به‌لطف رزولوشن دیسپلی جزئیات بسیاری در گیم‌ها و محتواهای مختلف به‌چشم می‌خورد خمیده بودن آن هم دیدن فیلم‌ها را هیجان‌انگیز نموده. پس اگر می‌خواهید یک صفحه‌نمایش غول‌آسا با کیفیت مطلوب داشته باشید، حتما 32H711Q را در سبد خریدتان قرار دهید. زمان پاسخ‌گویی مانیتور کره‌ای در حدود ۴ میلی‌ثانیه است و اکثر کاربران را راضی می‌کند.


مانیتور سامسونگ مدل C24F390

 

 

این مدل شباهت بسیاری با مانیتور قبلی دارد و از اکثر قابلیت‌ها و فن‌آوری‌های برادر گران‌قیمت‌تر خود نیز بهره می‌گیرد. پیش از هر چیزی، خمیده بودن نمایشگر نظر کاربران را جلب می‌کند. این ویژگی موجب گشته تا C24F390 به گزینه‌ای مناسب برای دیدن فیلم‌ها و تجربه بازی‌ها تبدیل شود. تولیدکننده از یک طراحی مدرن بهره گرفته و از این رو مدل مذکور در کلاس دیوایس‌های چشم‌نواز قرار می‌گیرد. گفتنی‌ست تکنولوژی ال‌ای‌دی هم در دیوایس کره‌ای به‌چشم می‌خورد و در این رنج قیمتی روشنایی کم‌نظیری را برای این مانیتور به ارمغان آورده. C24F390 از رزولوشن فول اچ‌دی نیز سود می‌جوید و به این ترتیب جزئیات نسبتا زیادی در تصاویر خواهید دید. دیسپلی ۲۴ اینچی سامسونگ به سرعت فرامین شما را انجام می‌دهد و تغییرات مورد نظر را اعمال می‌نماید. درگاه‌های مختلفی هم برای اتصال صفحه‌نمایش به کامپیوتر یا هدفون در نظر گرفته شده.

برای اطلاع از قیمت ها به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://meghdadit.com/productlist/monitor/samsung-monitor/

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی