اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

گوشیدان یک منبع اطلاعاتی درباره بروزترین و محبوبترین گوشی ها و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار میگیرد است که هدف اصلی آن بالا بردن سطح اطلاعات عمومی شما در زمینه تکنولوژی و فناوری است. شما عزیزان با استفاده از مطالبی که برایتان جمع آوری میکنیم میتوانید در خرید گوشی و ... بهتر عمل کنید و با اطلاعات کافی به تهیه محصول مورد نظر خود بپردازید.
طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۴۳ ب.ظ

نقد و بررسی لپ تاپ ام اس آی مدل CX62-7QL - A

 

ام اس آی مدل  CX62-7QL – Aجزو خوش قیمت ترین لپ تاپ های جدید برند ام اس آی محسوب می شود که به عنواغن لپ تاپ گیمینگ و برای رقابت با مدل های هم رده خود وارد بازار شده است. لپ‌تاپ CX62 آخرین عضو این خانواده است که در سال 2016 با تغییرات زیادی در ساختار و سخت‌افزار تولید شد. یکی از این تغییرات، حذف‌شدن پورت VGA و اضافه‌شدن پورت USB TYPE-C است. از تغییرات مهم سخت‌افزاری هم می‌توان به استفاده از سری نهم پردازشگرهای انویدیا و نسل ششم و هفتم پردازنده‌های اینتل اشاره کرد.  شرکت سازنده در ساخت این لپ‌تاپ تلاش کرده تا با استفاده از پلاستیک و مواد اولیه‌ی ارزان‌تر، قیمت نهایی آن را تا حد ممکن پایین آورد. در ادامه با نقد و بررسی لپ تاپ ام اس آی همراه شما عزیزان هستیم.

طراحی

وقتی دستگاه را در دست می‌گیرید، اولین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، وزن زیاد آن است؛ درست است که CX62 وزنی معادل 2.3 کیلوگرم دارد، اما برای لپ‌تاپی که بیشتر شاسی آن از پلاستیک ساخته شده است، وزن زیادی محسوب می‌شود. قاب بیرونی صفحه‌‌نمایش از پلاستیکی ساخته شده که طرحی مانند آلومینیوم برس‌خورده دارد.

لوگوی MSI هم که در وسط آن قرارگرفته چاپی است. با وجود نیمه‌براق‌بودن این قاب، اثرانگشت یا چربی دست زیاد روی آن نمی‌ماند که نکته‌ی مثبتی است؛ مخصوصا برای وسواسی‌ها! لولاهای دستگاه، صفحه‌نمایش را از طرفین به بدنه وصل کرده‌اند و با وجود کوچک‌بودن، استحکام خوبی دارند. صفحه‌نمایش در تکان‌های شدید، تغییر زاویه‌ی زیادی نخواهد داشت. قاب زیرین دستگاه هم کاملا پلاستیکی بوده و با پانزده پیچ به بدنه متصل شده است!

اینجاست که می‌توان گفت کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند! قاب زیرین در قسمت‌هایی مشبک است تا هوای ورودی برای سیستم خنک‌کننده دستگاه به‌راحتی وارد شود. پایه‌های لپ‌تاپ CX62 از پدهای لاستیکی نرمی ساخته شده است که با تمام قدرت از سرخوردن دستگاه روی سطوح جلوگیری می‌کنند. محل استراحت مچ دست‌ها و اطراف کیبورد هم از یک لایه‌ی نسبتا محکم پلاستیکی ساخته شده است که با فشارآوردن در وسط کلیدهای کیبورد، می‌توان انعطاف کمی را مشاهده کرد. کلید پاور در قسمت راست بالایی کیبورد قرار دارد. در کنار آن هم کلیدهای توربو (Turbo) قرار دارد که وظیفه‌ی زیاد و کم کردن سرعت گردش فن‌های سیستم خنک‌کننده را دارد.

کاربر می‌تواند هنگام بازی یا پردازش‌های سنگین، سرعت گردش فن را بیشتر کند تا عملکرد بهتری داشته باشد. نکته‌ی عجیب شاسی دستگاه، در خروجی هوای سیستم خنک‌کننده‌ است. قسمت چپ لبه‌ی پشتی دستگاه، دارای خروجی هواست؛ اما قسمت سمت راست که درست قرینه‌ی دستگاه است، سوراخ‌های خروجی هوا ندارد! شاید MSI می‌توانست حداقل شکل ظاهری آن را تغییر دهد.

 

صفحه نمایش و اسپیکر

نکته‌ی مثبت صفحه‌نمایش MSI CX62، دارابودن روکش مات است که از انعکاس نور جلوگیری می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود تا کاربر بتواند در محیط‌های پرنور و زیر تابش آفتاب، نسبت به لپ‌تاپ‌هایی با صفحه‌نمایش براق، راحت‌تر کار کند. صفحه‌نمایش CX62 درواقع تفاوت چندانی با مدل CX61 ندارد، تنها روشنایی و کیفیت رنگ‌ها کمی بهتر شده است.

رزولوشن صفحه‌نمایش همچنان 1366×768 یا همان کیفیت HD است. نسبت تصویر 16 به 9 است و همه‌ی این‌ها برای یک صفحه‌نمایش 15.6اینچی در این لپ‌تاپ استفاده شده است. روشنایی صفحه‌نمایش چیزی حدود 200 نیت است که به‌عنوان یک دستگاه میان‌رده نمی‌توان به آن خرده گرفت. رنگ‌ها به میزان کمی کدر هستند که می‌توان آن را به‌حساب مات‌بودن روکش صفحه‌نمایش گذاشت. بالای قاب صفحه‌نمایش یک وب‌کم با کیفیت 720p وجود دارد که از پس تماس‌های تصویری با کیفیت مطلوب برمی‌آید.

یکی دیگر از نکات مثبت MSI CX62 سیستم صوتی‌ آن است. این لپ‌تاپ دارای چهار بلندگو برای پخش صداست که از تکنولوژی Premium Sound بهره می‌برد. با این سیستم، صدای تولیدشده بسیار واضح و باکیفیت است. در مصارف خانگی، می‌توان بدون نیاز به بلندگوی خارجی یا هدفون، به‌راحتی به تماشای فیلم یا گوش‌دادن به موسیقی پرداخت؛ اما بازهم اگر نیاز به صدایی حرفه‌ای‌تر دارید، می‌توانید با استفاده از جک خروجی جداگانه‌ی گلد که برای این دستگاه تعبیه شده است، صدایی بسیار باکیفیت را با استفاده از بلندگوهای خارجی استخراج کنید.

اتصالات

شرکت MSI در این لپ‌تاپ تلاش داشته تا در قسمت پورت‌ها حرکتی روبه‌جلو داشته باشد؛ به همین منظور به ‌جای پورت VGA از mini DisplayPort استفاده کرده؛ همچنین پورت USB TYPE-C هم جزو درگاه‌های این لپ‌تاپ قرار گرفته است. دو پورت USB 3.0 و پورت شبکه‌ی گیگابیتی همراه ورودی و خروجی جداگانه‌ی 3.5میلی‌متری روی لبه‌ی چپ قرار گرفته‌اند؛ اما در لبه‌ی راست دستگاه شاهد درایو نوری، تک پورت USB 2.0، کارت‌خوان دستگاه و ورودی شارژر هستیم.

در لبه‌ی جلویی دستگاه هم هیچ پورت یا اتصالی دیده نمی‌شود؛ اما سه LED برای نمایش وضعیت لپ‌تاپ به چشم می‌خورد. اتصالات بی‌سیم دستگاه هم شامل بلوتوث داخلی و شبکه‌ی بی‌سیم با استاندارد 802.11ac است که در حال حاضر سریع‌ترین استاندارد بی‌سیم شمرده می‌شود.

 

باتری و بخش سخت افزاری

لپ‌تاپ‌های سری CX62 شرکت MSI دستگاه‌های رده‌ی کاربری عمومی هستند که از قدرت سخت‌افزاری زیادی برخوردارند. این لپ‌تاپ‌ها همگی از خانواده‌ی Core i نسل ششم و هفتم پردازنده‌های مرکزی اینتل بهره برده‌اند که کم‌مصرف هم هستند و انرژی زیادی برای پردازش استفاده نمی‌کنند؛ به همین سبب میزان نگهداری شارژ باتری هم بیشتر می‌شود. نکته‌ای که درباره‌ی پردازنده‌های نسل هفتم اینتل وجود دارد، این است که در مدل‌های Core i5 و Core i7، هم Turbo Boost و هم Hyper-Thread وجود دارد. درصورتی‌که در نسل‌های قبلی تنها مدل‌های Core i7 بودند که این قابلیت را داشتند. فناوری Turbo Boost این امکان را به پردازنده می‌دهد که بتواند در صورت نیاز، فرکانس بیشتری از فرکانس پایه‌ی پردازنده را استفاده کند تا پردازش راحت‌تر انجام شود. فناوری Hyper-Thread هم قابلیت تقسیم هسته‌های پردازنده به دو برابر را به همراه دارد که برای فعالیت‌های مالتی‌تسکینگ بسیار کارآمد خواهد بود.

از مشخصات دیگر سخت‌افزاری MSI CX62 می‌توان به پردازشگر گرافیکی GeForce 940MX شرکت انویدیا اشاره کرد. این پردازشگرها دارای حافظه‌ی گرافیکی مجزای 2 یا 4 گیگابایتی هستند. البته توان پردازشگر GeForce 940MX به میزانی نیست که بتواند کارهای گرافیکی سنگین یا بازی‌های روز را اجرا کند؛ اما می‌توان در حد معمول روی آن حساب کرد. شاید MSI نیازی ندیده تا برای یک لپ‌تاپ رده‌ی کاربری عمومی از پردازشگرهای گرافیکی قدرتمند استفاده کند یا شاید این کار برای پایین‌آوردن قیمت نهایی محصول است. میزان رم دستگاه 8 تا 12 گیگابایت برای کانفیگ‌های مختلف در نظر گرفته ‌شده که نکته‌ی مثبتی است. این میزان رم برای اجرای همه نرم‌افزارها کافی خواهد بود. حافظه‌ی داخلی مدل‌های مختلف MSI CX62 هم یک ترابایت از نوع هارددیسک است. درمجموع اگر توان گرافیکی دستگاه را کنار بگذاریم، این لپ‌تاپ‌ها دارای توان سخت‌افزاری مطلوبی هستند.

انرژی دستگاه توسط یک باتری شش‌سلولی تامین می‌شود که در شرایط استاندارد می‌تواند تا حدود پنج ساعت مرورگری اینترنت توسط شبکه بی‌سیم Wi-Fi را تضمین کند. البته باید در نظر داشت، این زمان ممکن است در شرایط محیطی مختلف و نسبت به نوع کارکرد با دستگاه متفاوت باشد.

 

سخن پایانی

لپ‌تاپ CX62 شرکت MSI یک دستگاه همه‌کاره برای رده‌ی کاربری عمومی است که به‌ جز انجام بازی‌های گرافیکی، می‌توانید کاملا روی آن حساب باز کنید. داشتن پورت‌های متنوع، صفحه‌نمایش مات، سخت‌افزار قدرتمند، وجود چهار بلندگوی استریو جزو مزایای مهم این لپ‌تاپ هستند. این دستگاه برای افرادی مثل حسابداران، برنامه‌نویسان یا دانشجویان معماری و نقشه‌کشی کاملا مناسب است. صرف‌نظر از وزن نسبتا زیاد دستگاه، با توجه به داشتن کیبورد کم‌صدا و سخت‌افزاری قدرتمند، چنین دستگاهی برای محیط‌های اداری و شرکت‌ها توصیه می‌شود.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی