اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

اخبار فناوری و تکنولوژی _ گوشیدان

بررسی انواع گوشی های بروز و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار دارد.

گوشیدان یک منبع اطلاعاتی درباره بروزترین و محبوبترین گوشی ها و سایر محصولاتی که در دنیای تکنولوژی قرار میگیرد است که هدف اصلی آن بالا بردن سطح اطلاعات عمومی شما در زمینه تکنولوژی و فناوری است. شما عزیزان با استفاده از مطالبی که برایتان جمع آوری میکنیم میتوانید در خرید گوشی و ... بهتر عمل کنید و با اطلاعات کافی به تهیه محصول مورد نظر خود بپردازید.
طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۵ ق.ظ

مشخصات گوشی هواوی وای 7 پی

 

گوشی هواوی وای 7 پی در اوایل سال 2020 معرفی و عرضه گردید. این گوشی جزو دسته ی میان رده ها محسوب می گردد که نام دیگر آن P40 Lite E است. در صورتی که جزو  طرفداران برند هواوی هستید بد نیست که اطلاعات بیشتری درباره این گوشی کسب نمایید پس در ادامه با ما همراه باشید... .

طراحی و ظاهر گوشی هواوی وای 7 پی

طبیعتا نباید انتظار داشت که در طراحی و ساخت گوشی با قیمت ارزان از مواد خیلی درجه یک و با کیفیت مثل شیشه گوریلاگلس استفاده شود! فریم اصلی و قاب پشت گوشی Y7p هوآوی پلاستیکی است اما ظاهر قاب پشت گوشی به گونه‌ایست که شیشه‌ای به نظر می‌آید. متاسفانه در بررسی هوآوی Y7p مشخص شد که قاب پشت این گوشی در برابر تماس با اشیای نوک تیز حساس بوده و تقریبا راحت بر روی آن خط و خش به وجود می‌آید. از همین رو توصیه داریم همیشه از کیف و گارد موبایل برای حفاظت از قاب پشت این اسمارتفون استفاده کنید. خود هوآوی هم به طور پیش فرض در باکس این گوشی یک گارد ژله‌ای را ارائه کرده که می‌تواند روی قاب پشت گوشی نصب شده و از آن محافظت به عمل آورد. لازم به ذکر است که روی پنل جلوی گوشی با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما مقاومت این شیشه زیاد نیست و بدین ترتیب نصب گلس محافظ ال سی دی هم روی پنل جلوی آن الزامی خواهد بود.

 

گوشی Y7p هوآوی حدود 176 گرم وزن دارد و ابعاد بدنه آن 8.1 در 76.1 در 159.8 میلیمتر است. گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی به عمل می‌آورد و از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری بهره‌مند است. ضمنا پورت شارژ گوشی از نوع میکرو یو اس بی (Micro USB) در نظر گرفته شده که در گوشی های امروزی و جدید کمتر از آن استفاده می‌شود. گوشی وای 7 پی هوآوی از یک اسکنر انگشت فیزیکی هم بهره می‌برد که به صورت دایره‌ای شکل روی قاب پشت آن تعبیه شده است. در بررسی هوآوی وای 7 پی مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد این اسکنر معمولی خواهد بود.

اما یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی Huawei Y7p مربوط به سبک ظاهر شیک و سبک طراحی به روز آن می‌شود. وقتی از نمای رو به رو این گوشی نگاه کنید، صفحه نمایش دستگاه با حاشیه های باریکش توجهتان را جلب می‌کند. در گوشه سمت چپ و فوقانی صفحه نمایش گوشی هم لنز دوربین سلفی آن در درون ال سی دی تعبیه شده و بدین ترتیب حالتی خاص را برای آن به وجود می‌آورد. قاب پشت گوشی هم براق و خوش دست طراحی شده و در گوشه سمت چپ و فوقانی آن لنز های دوربین اصلی دستگاه به صورت عمودی تعبیه شده‌اند.

 

هوآوی سعی کرده لبه های قاب پشت Y7p را کمی خمیده طراحی کند تا با در دست گرفتن گوشی حس خوبی به کاربر منتقل شود. در بررسی هوآوی وای 7 پی مشخص شد که گوشی واقعا خوش دست طراحی شده و از نظر ظاهری هم جذاب است اما طبیعتا کیفیت ساخت خیلی بالایی ندارد و باید مراقبت ویژه‌ای از آن به عمل آید تا روی قاب پشت، پنل جلو و سایر بخش های آن خط و خش ایجاد نشود. در مجموع با توجه به قیمت گوشی باید به آن نمره خوبی از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت بدهیم.

 

نمایشگر و اسپیکر

هواوی برای گوشی میان رده وای 7 پی از یک صفحه نمایش 6.39 اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن اچ دی پلاس (720 در 1560) استفاده کرده است که برای یک گوشی در این بازه قیمتی معقول می باشد. کیفیت نمایش المان ها در این نمایشگر به خوبی صورت می گیرد و بازتولید رنگ ها در آن کاملاً رضایت بخش است و جزئیات نیز تا حدی شارپ به نظر می‌رسند.

از نظر کیفیت صدای اسپیکر، گوشی وای 7 پی هواوی به یک اسپیکر تکی در لبه پایینی مجهز است، حداکثر بلندی صدای آن کمی تیز می شود و آزار دهنده، ولی صدای ملایم و متوسط آن از کیفیت خوبی برخورد می باشد.

بیشتر بخوانیم:

معرفی بهترین گوشی های هواوی

 

دوربین

معمولاً گوشی‌های ارزان قیمت از دوربین‌های خوبی برخوردار نیستند، اما این قضیه در مورد گوشی هواوی Y7p صدق نمی‌کند. ما با بررسی هواوی وای ۷ پی متوجه استفاده از سه دوربین جذاب در پشت و یک دوربین سلفی بسیار مناسب در جلویی این گوشی شدیم که عملکردی غافلگیرکننده دارند. دوربین اصلی این گوشی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد که یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا-واید و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی می‌کنند.

این دوربین‌ها می‌توانند با وضوح ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند. البته به خاطر فقدان لرزشگیر اپتیکال، برای جلوگیری از هرگونه لرزش در فیلمبرداری، توصیه می‌کنیم از سه پایه استفاده کنید. هرچند خیالتان از بابت فوکوس راحت باشد، چرا که دوربین‌های این گوشی به فناوری فوکوس خودکار مجهز هستند و می‌توانند با تشخیص خودکار سوژه،‌ روی آن فوکوس کنند. عکس‌هایی که با دوربین اصلی این گوشی ثبت می‌شود، مقدار صحیحی از جزئیات و شفافیت را در بر می‌گیرند. رنگ‌ها در زیر نور مناسب قابل قبول هستند؛ گرچه در شرایط نوری ضعیف نمی‌توان خیلی آن‌ها را دقیق دانست. عکس‌های ثبت شده با دوربین واید این گوشی نیز جلوه‌ی فیش آی دارد،‌ در حالی که رنگ‌ها مناسب هستند. در عکس‌های ثبت شده با حالت پرتره نیز به خوبی پس زمینه با سوژه تفکیک می‌شود.

 

باتری و شارژدهی

برای Y7p باتری‌ای با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر در نظر گرفته شده که برای گوشی‌ای میان رده کاملا مطلوب است. این باتری کار خیلی سختی را پیش روی خودش ندارد و خیلی خوب می‌توانید روی شارژدهی آن حساب باز کنید. باتری وای 7 پی می‌تواند به راحتی 2 روز کامل را در استفاده معمولی دوام بیاورد.

از نظر شارژ شدن به علت اینکه از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌شود نمی‌توانید خیلی روی آن حساب باز کنید. با توجه به اینکه ظرفیت باتری این گوشی بالا است و شارژ سریع را هم نمی‌بینیم برای شارژ کردن آن زمان زیادی نیاز دارید.

 

نرم افزار گوشی هواوی وای 7 پی

سیستم عامل پیش فرضی که روی گوشی Huawei Y7p نصب و راه اندازی شده، اندروید 9 پای (Android 9 Pie) خواهد بود و رابط کاربری EMUI 9 هم در کنار آن نصب و راه اندازی می‌شود. متاسفانه به دلیل تحریم هایی که ایالات متحده و کمپانی گوگل بر علیه شرکت هوآوی ارائه کرده‌اند، گوشی های جدید این شرکت از گوگل سرویس یا همان سرویس های اختصاصی شرکت گوگل بهره‌مند نیستند و گوشی Y7p هم شرایط مشابه دارد. بنابراین اپلیکیشن هایی مثل جیمیل، گوگل پلی استور، یوتیوب، گوگل درایو و غیره به طور پیش فرض روی گوشی نصب نیستند و امکان استفاده از سرویس های گوگل در دستگاه به طور پیش فرض وجود ندارد!

برای رفع این مشکل شرکت هوآوی اپلیکیشن های اختصاصی خودش را به عنوان جایگزین اپلیکیشن ها و سرویس های پیش فرض گوگل ارائه کرده است. برای مثال یک برنامه خاص به عنوان مرجع برای دانلود اپلیکیشن های اندرویدی در گوشی ارائه می‌شود و کاربران می‌توانند از آن برای دانلود برنامه های گوناگون مورد نظرشان استفاده کنند. ضمنا فراموش نکنید کاربران ایرانی می‌توانند از مراجعی مثل کافه بازار هم برای دانلود انواع اپلیکیشن های مختلف بر روی گوشی استفاده نمایند. بنابراین نبودن سرویس های گوگل یکی از مسائلی است که باید حتما در نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی به آن اشاره می‌شد و شما هم باید آن را در نظر بگیرید.

 

اما رابط و بستر نرم افزاری گوشی چقدر ثبات دارد و عملکرد روانی را ارائه می‌کند؟ در بررسی هوآوی Y7p مشخص شد که در حالت عادی بستر نرم افزاری این گوشی عملکرد مطلوبی خواهد داشت اما وقتی اپلیکیشن های سنگین تر روی دستگاه نصب شوند، لگ و تاخیرهایی در عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه پدیدار می‌گردد. برای مثال نصب و استفاده از برنامه هایی مثل تلگرام، اینستاگرام و غیره می‌تواند روی سرعت و ثبات عملکرد بستر نرم افزاری گوشی تاثیرگذار باشد و هرچقدر حجم بیشتری از حافظه داخلی دستگاه پر شود، ثبات عملکرد بستر نرم افزاری گوشی هم بیشتر افت می‌نماید. بنابراین همیشه سعی کنید برای دستیابی به بهترین بازده از بستر نرم افزاری گوشی Y7p از پر شدن حافظه داخلی آن جلوگیری به عمل آورید. با در نظر گرفتن این مسئله تقریبا در حین کار کردن عادی با گوشی هیچ مشکلی را مشاهده نخواهید کرد.

اما بد نیست کمی هم در مورد رابط کاربری EMUI 9 صحبت کنیم. این رابط خیلی بهینه طراحی نشده و قابلیت های زیادی در آن ارائه شده که خود منجر به سنگین تر شدن رابط کاربری گوشی می‌شود. همچنین ارائه قابلیت ها و آپشن های زیاد سبب شده که منوی تنظیمات گوشی هم خیلی چینش و ترتیب جالبی نداشته باشد. در مجموع نظر شخصی ما بدین صورت است که رابط EMUI در مقایسه با رابط گوشی های دیگر مثل سامسونگ (رابط کاربری One UI) یا شیائومی (رابط کاربری MIUI) حرف چندانی برای گفتن ندارد و بازده ضعیف تری را ارائه می‌کند. با این وجود دوست داشتن یا نداشتن رابط EMUI هوآوی بیشتر یک امر سلیقه‌ای است و به تجربه کاربر در استفاده از گوشی های اندرویدی و نظر شخصی وی مربوط می‌شود.

 

نتیجه گیری

از لحاظ قیمت هواوی وای 7 پی باید گفت که کاملا مقرون به صرفه است، اما از لحاظ عملکرد باید سطح انتظارات را پایین بیاوریم و در سطح قیمتی که دارد، عملکرد آن را نیز در نظر بگیریم. از این که تا پایان این مطلب با وبلاگ goshidan همراه بودید از شما تشکر می کنیم و امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی